هیئت CSU افزایش ۶ درصدی شهریه در طی چند سال را تصویب کرد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، هیئت امنای دانشگاه ایالتی کالیفرنیا روز چهارشنبه به اتفاق آرا به افزایش ۶ درصدی شهریه سالانه در یک دوره پنج ساله رای داد.

این افزایش شهریه از پاییز آینده برای دانشجویان سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (CSU) اعمال خواهد شد و تا پایان سال تحصیلی ۲۰۲۸-۲۰۲۹ تمدید خواهد شد.

هزینه شهریه تمام وقت برای هر دانشجو و هر ترم ۵۷۴۲ دلار است. در پایان دوره افزایش، هزینه های تحصیل نزدیک به ۲۰۰۰ دلار بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد افزایش شهریه اعتراضات را در پردیس لانگ بیچ CSU و سایر پردیس ها در بزرگترین سیستم دانشگاه دولتی کشور برانگیخت.

رئیس CSU خاطرنشان کرده است که این سیستم بیش از یک دهه است که از افزایش شهریه خودداری کرده است و این تصمیم و درآمد اضافی آنها را قادر می سازد تا غرامت بیشتری را برای اساتید و مربیان فراهم کنند.

سیستم CSU نیز با شکاف بودجه ۱٫۵ میلیارد دلاری مواجه است.

برای ۴۶۰۰۰۰ دانشجوی کارشناسی، این به معنای افزایش سالانه ۳۴۰ تا ۴۰۰ دلار برای هر نفر است.

تا سال ۲۰۲۹، شهریه CSU نسبت به نرخ های فعلی ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت.

مذاکرات قرارداد بین اساتید CSU و دانشگاه در حال حاضر به بن بست رسیده است اما با این وجود، آنها مخالف افزایش شهریه هستند و استدلال می کنند که سیستم دانشگاهی باید از ذخایر خود استفاده کند تا به آنها حقوق بیشتری بدهد.

مدیران CSU معتقدند که ۶۰ درصد از دانشجویانی که کمک مالی و کمک هزینه دریافت می کنند، افزایش شهریه را تجربه نخواهند کرد. با این حال، این نشان می دهد که ۴۰ درصد باقی مانده که در مجموع بیش از ۲۰۰۰۰۰ دانشجو هستند، بار مالی جدید را متحمل خواهند شد.

  فروش تیکت بخت آزمایی با ارزش بیش از ۴۰۰ هزار دلار در بی اریا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان