• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • تاثیر فوق العاده پیاده‌روی بر کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ

تاثیر فوق العاده پیاده‌روی بر کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ

پیام جوان: تحقیقات تکمیلی و جدید نشان می دهد که پیاده روی به طور موثر خطر بیماری قلبی و مرگ را کاهش می دهد.

این گزارش که در ۹ آگوست در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نشان داد که پیاده روی ۳۹۶۷ قدم در روز، یعنی کمی کمتر از دو مایل، می تواند خطر مرگ به دلیل بیماری را کاهش دهد و پیاده روی ۲۳۳۷ قدم در روز، کمی بیشتر از یک مایل، می تواند خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی را به حداقل برساند.

به گزارش فرتاک، مدت‌هاست که مشخص شده پیاده‌روی می‌تواند سلامت قلب را تقویت کرده و طول عمر را افزایش دهد، با این حال، تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی باید حداقل ۵۰۰۰ قدم در روز پیاده‌روی کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند که همه باید ۱۰۰۰۰ قدم در روز راه بروند اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم حتی به پیاده روی به این تعداد قدم نزدیک هم نمی شوند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ارتباط واضحی بین میزان راه رفتن افراد و خطر مرگ وجود دارد. با این حال، حتی پیاده روی کوتاه می تواند با بیماری قلبی و مرگ و میر زودرس مبارزه کند.

تفاوت این است که مطالعات قبلی نشان می دادند که شما به حداقل ۴۰۰۰ قدم در روز و در حالت ایده آل ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ برای افزایش میزان سلامتی نیاز دارید. فردریکسون می افزاید: «این مطالعه نشان می‌دهد که ما برای داشتن مزایای سلامتی نیازی به قدم‌های زیادی نداریم و می‌توان با ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ قدم در روز شروع شود.»

  فواید مصرف روزانه توت فرنگی برای بهبود سلامت مغز و قلب

این تجزیه و تحلیل داده های سلامتی ۲۲۶۸۸۹ نفر را که از ۱۷ مطالعه مختلف جمع آوری شده بودند، ارزیابی کرد. بر اساس یافته‌ها، تنها ۲۵۰۰ قدم پیاده روی در روز می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد و تنها ۴۰۰۰ قدم در روز می‌تواند خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این گزارش بزرگترین متاآنالیز منتشر شده در مورد اثرات سلامتی پیاده روی منظم و فعالیت بدنی است. این مطالعه همچنین اولین مطالعه ای است که مزایای سلامتی را تا تعداد ۲۰۰۰۰ گام روزانه ارزیابی می کند. گزارش های گذشته به مزایای مرتبط با حداکثر ۱۵۰۰۰ گام روزانه نگاه کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان