• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چاقی در کودکان چه عوارضی در پی دارد؟

چاقی در کودکان چه عوارضی در پی دارد؟

پیام جوان: بیماری بر اثر چاقی: چاقی در کودکان منجر به آسیب مغزی و حملات قلبی نمی‌شود ولی در بزرگسالی برای آن‌ها مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

به گزارش فرتاک، استرس زیاد در کودکان و والدین آن‌ها خطر چاقی را در کودکان افزایش می‌دهد. زیرا بسیاری از کودکان هنگام استرس و مشکل به پرخوری روی می‌‌آورند.

بی‌تحرکی
بسیاری معتقدند که تلویزیون بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از تلفن‌های هوشمند علت چاقی کودکان محسوب می‌شود. کودکان هنگام استفاده از آن‌ها به مدت طولانی بی‌تحرک در مکانی قرار می‌گیرند. همچنین در هنگام تماشای تلویزیون کودکان بیشتر مایل هستند تا غذاهای شیرین و ناسالم که کالری زیادی دارند مصرف کنند.

عوارض چاقی در کودکان
بیماری بر اثر چاقی: چاقی در کودکان منجر به آسیب مغزی و حملات قلبی نمی‌شود ولی در بزرگسالی برای آن‌ها مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد. در بزرگسالی احتمال مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند اختلالات کبدی، فشار خون، کلسترول بالا، دیابت به میزان زیادی بالا می‌رود.

دیابت نوع دو
علت چاقی کودکان می‌تواند ابتلا به این بیماری نیز باشد. سبک زندگی ناسالم و کم تحرکی در کودکان منجر به دیابت نوع دو می‌شود.

کلسترول بالا و فشار خون
عادات و رژیم غذایی ناسالم در کودکی و چاقی، کودکان را در معرض بیماری‌های خطرناکی قرار می‌دهد. استفاده زیاد از غذاهای ناسالم و تجمع چربی در بدن باعث ایجاد پلاک در رگ‌ها می‌شوند و احتمال سکته قلبی یا سکته مغزی را در آینده بالا می‌برند.

اختلال خواب
چاقی در کودکان ممکن است منجر به وقفه تنفسی در خواب شود و تنفس کودکان در خواب دچار مشکل شود. این کودکان تنفس­شان در خواب قطع و وصل می‌شود که خطر جدی برایشان به شمار می‌رود.

  نکاتی درباره عادت های قبل از خواب بر روی زیبایی

آسم
در تحقیقاتی که صورت گرفته است مشخص شده است کودکانی که چاق هستند و اضافه وزن دارند بیشتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند.

افسردگی
یکی دیگر از مشکلاتی که این کودکان با آن مواجه می‌شوند، افسردگی است. این کودکان اغلب مورد تایید هم­سالان خود قرار نمی‌گیرند و از ظاهر خود راضی نیستند و این عوامل باعث می‌شود دچار گوشه­‌نشینی شوند و طی زمان به افسردگی دچار شوند.

اعتماد به نفس و عزت نفس پایین
کودکانی که اضافه وزن دارند بیشتر مورد تمسخر و آزار هم­سالان خود قرار می‌گیرند. که این امر به مرور زمان بر اعتماد به نفس کودکان تاثیر می‌گذارد و سبب می‌شود این کودکان از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان