• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • مهم‌ترین عوارض مکیدن انگشت نوزادان و کودکان را بشناسید

مهم‌ترین عوارض مکیدن انگشت نوزادان و کودکان را بشناسید

پیام جوان: به گزارش فرتاک، انگشت مکیدن به‌ویژه اگر با شدت و برای طولانی‌مدت انجام شود به شکل قابل‌توجهی بر روی تغییر شکل دندان‌ها، فک و سقف دهان تأثیرگذار خواهد بود. این امر از فشار شدید و مکرری ناشی می‌شود که در هنگام انجام این کار به وجود می‌آید. از مهم‌ترین عوارض مکیدن انگشت نوزادان و کودکان می‌توان موارد زیر را برشمرد:

اوربایت دندان (overbite)
در حالت عادی، دندان‌های بالا و پایین به طور منظم بر روی هم قرار گرفته و جفت یا هم‌تراز می‌شوند. اوربایت دندان به معنای به‌وجود آمدن هم‌پوشانی قابل‌توجه دندان‌های بالا و پایین بوده و علاوه بر تغییر چهره ممکن است برخی مشکلات دیگر را نیز به همراه داشته باشد.

تغییر شکل دندان‌ها
مکیدن شدید و طولانی‌مدت انگشت ممکن است باعث تغییر شکل، کج شدن و جابه‌جایی دندان‌های جلو شود. این امر، فرآیند غذا خوردن و جویدن را به شدت دچار مشکل کرده و ظاهر ناخوشایندی را هم برای کودک ایجاد می‌کند. در عین حال، بروز این آسیب می‌تواند از بسته شدن کامل دهان جلوگیری کرده و مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد.

تغییر شکل فک
تغییر شکل فک از شایع‌ترین عوارض مکیدن انگشت به حساب می‌آید. این امر، علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن ظاهر افراد و ایجاد مشکلاتی در زمینه غذا خوردن می‌تواند با ایجاد اختلال در الگوی گفتاری توأم باشد.

قرار گرفتن در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها
کودک در هنگام بازی با اشیاء گوناگونی در تماس بوده و دست خود را به دهان می‌برد. انجام این کار می‌تواند بدن او را در معرض انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دهد.

  چرا این سبزی سالم‌ترین ماده غذایی در جهان است؟

نکته:
معمولاً در فاصله سنین ۲ تا ۴ سالگی کودکان به‌صورت خودکار این عادت را کنار می‌گذارند. در بسیاری از موارد، با افتادن دندان‌های شیری، رشد دندان‌های دائمی و کنار گذاشتن عادت مکیدن انگشت، اغلب مشکلات مذکور برطرف شده یا اصلاً ایجاد نمی‌شوند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان