عوارض کمبود ویتامین E

پیام جوان: ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از سلول ها در برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که وقتی بدن غذا را به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌کند یا در معرض دود یا تشعشعات تنباکو قرار می‌گیرد، تولید می‌شوند. رادیکال های آزاد ممکن است در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها نقش داشته باشند.

به گزارش فرتاک، غذاهای غنی از ویتامین E: روغن کانولا، روغن زیتون، مارگارین، بادام و بادام زمینی سرشار از ویتامین E هستند. شما می توانید ویتامین E را از گوشت، محصولات لبنی، سبزیجات برگ دار و غلات غنی شده دریافت کنید. ویتامین E به صورت مکمل خوراکی و به صورت کپسول یا قطره موجود است.

کمبود ویتامین E می تواند باعث درد عصبی (نوروپاتی) شود. مصرف ویتامین E برای بزرگسالان معادل ۱۵ میلی گرم در روز است.

کمبود ویتامین E چه عوارضی دارد؟

ضعف عضلانی
ویتامین E برای سیستم عصبی مرکزی ضروری است. ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های اصلی برای بدن است و کمبود آن منجر به استرس اکسیداتیو می شود که می تواند منجر به ضعف عضلانی شود.

مشکلات هماهنگی و راه رفتن
کمبود ویتامین E می تواند باعث شود نورون های خاصی به نام نورون های پورکنژ شکسته شده و به توانایی آنها در انتقال سیگنال آسیب برساند.

بی حسی و گزگز
آسیب به رشته های عصبی می تواند از انتقال صحیح سیگنال ها توسط اعصاب جلوگیری کند و باعث نوروپاتی محیطی شود.

اختلال بینایی
کمبود ویتامین E می تواند گیرنده های نوری در شبکیه و سایر سلول های چشم را ضعیف کند. این می تواند به مرور زمان منجر به از دست دادن بینایی شود.

  آیا کیست سینه و سرطان به هم مرتبط هستند؟

مشکلات سیستم ایمنی
برخی تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین E می تواند سلول های ایمنی را مهار کند. افراد مسن ممکن است به ویژه در معرض خطر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان