درخواست متا از دادگاهی در نروژ

پیام جوان: شرکت «متا پلتفرم» از دادگاهی در نروژ خواست جریمه روزانه‌ای که رگولاتور داده‌ این کشور برای نقض حریم خصوصی کاربران تعیین کرده است را متوقف کند.

این شرکت که صاحب فیس‌بوک و اینستاگرام است، به دلیل جمع‌آوری داده‌های کاربران و استفاده از آنها برای هدف قرار دادنشان با تبلیغات، از ۱۴ ماه اوت، روزانه یک میلیون کرون (۹۴ هزار و ۳۱۳ دلار) جریمه شده است. این شیوه که تبلیغات رفتاری نامیده می‌شود، یک مدل کسب و کار متداول در میان شرکت‌های فناوری بزرگ است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ا«متا پلتفرم» خواستار صدور یک حکم موقت علیه این دستور شده است که جریمه روزانه را تا سوم ماه نوامبر اعمال می‌کند. این شرکت اول ماه اوت اعلام کرده بود که قصد دارد قبل از اجازه دادن تبلیغات رفتاری، موافقت کاربران اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپایی را دریافت کند.

«متا پلتفرم» در بیانیه‌ای که به رویترز ایمیل کرد، نوشت: ما پیش از این، نیت خود را برای فعالیت بر مبنای قانونی کسب رضایت برای تبلیغات شخصی‌سازی شده برای افراد در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعلام کرده‌ایم.

رگولاتور داده نروژ (Datatilsynet) از این جریمه در دادگاه دفاع خواهد کرد. گفته می‌شود که مشخص نیست «متا پلتفرم» چه زمانی و چگونه از کاربران رضایت می‌گیرد و در این بین، حقوق کاربران نقض شده است.

توبیاس جودین، رئیس بخش بین‌الملل این رگولاتور نروژی به رویترز گفت: این آژانس استدلال خواهد کرد که هیچ مبنایی برای صدور حکم توقف این جریمه روزانه وجود ندارد.

این رگولاتور می‌تواند با ارجاع تصمیم خود به هیأت حفاظت از داده‌های اروپا، این جریمه را دائمی‌کند. در این صورت، تصمیم مذکور می تواند برای سایر نقاط اروپا هم اعمال شود. اما رگولاتور نروژ هنوز چنین تصمیمی را نگرفته است.

  ایلان ماسک، تابلوهای ساختمان توییتر را به حراج می‌گذارد!

بر اساس گزارش رویترز، جلسه رسیدگی به این درخواست در دادگاه منطقه اسلو، دو روز طول خواهد کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان