• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • مرتب کردن پیام‌ها براساس تعداد لایک در اپلیکیشن X

مرتب کردن پیام‌ها براساس تعداد لایک در اپلیکیشن X

پیام جوان: توییتر که به‌تازگی به «ایکس» تغییر نام داده است، اکنون پیام‌ها‌ را براساس تعداد لایک (پسند) مرتب می‌کند و از رویکرد پیشین این بستر مجازی که آن‌ها را به ترتیب زمان ارسال نشان می‌داد، فاصله می‌گیرد.

این تغییر جدید بر نحوه مشاهده سایر حساب‌های کاربری‌ برای کاربرانی که از حساب خود خارج شده‌اند، تاثیر می‌گذارد و تازه‌ترین تغییر از مجموعه تغییراتی است که از زمان ریاست ایلان ماسک، غول تسلا، در این شرکت در سال گذشته بر این پلتفرم اعمال شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، توییتر پیش از آنکه نامش به ایکس تبدیل شود، دسترسی کاربران بدون حساب را به سایت به هر شکلی مسدود کرده بود و درعوض آن‌ها را به صفحه ورود هدایت می‌کرد، حرکتی که به سرعت متوقف شد.

اکنون ایکس برای کاربرانی که از حساب خود خارج شده‌اند، پیام‌ها را در سایر حساب‌های کاربری به ترتیب تعداد پسند نشان می‌دهد.

گویا در این روش جدید، مرتب‌سازی براساس تعداد لایک انجام می‌شود و نه تعداد بازدیدهایی که از پست فرد به عمل می‌آید، چون می‌بینیم که توییت‌هایی با بازدید بیشتر، اما لایک کمتر، در قسمت پایین‌تر فیدز نشان داده می‌شود.

مثلا اگر اکنون کاربری که از حساب خود خارج شده است، یا کسی که در این بستر مجازی ثبت‌نام نکرده، به حساب ایلان ماسک سر بزند، بالای صفحه‌اش به جای جدیدترین پست او، توییت آوریل ۲۰۲۲ را درباره خرید کوکاکولا برای گذاشتن کوکائین داخل آن می‌بیند.

برخی از پست‌های کاربران در این بستر مجازی نشان می‌دهد که این تغییر احتمالا در هفته آخر ژوئیه انجام شده است.

  امکان دسترسی دانلود مستقیم اپلیکیشن از وب‌سایت‌ها برای کاربران iphone در اروپا

هنوز دلیل این تغییر مشخص نیست، چون این امر ممکن است کاربرانی که می‌خواهند جدیدترین پست ایجادشده حساب‌های دیگر را ببینند، ناکام بگذارد.

ایکس پیش‌تر در همین هفته توییت دک (Tweetdeck) را نیز در خدمات پرداختی قرار داد و آن را پشت دیوار پرداختی گذاشت، و همچنین دسترسی رقبا و سازمان‌های خبری را از طریق این پلتفرم کاهش داد.

این تغییر باعث می‌شود دسترسی به توییت دک، که نامش به‌تازگی به ایکس‌پرو تبدیل شده است، مستلزم اشتراک در خدمات ممتاز آبی (پرمیوم بلو) این شرکت باشد.

آن‌هایی که بدون اشتراک آبی از وب‌سایت توییت دک بازدید می‌کنند، اکنون به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که آن‌ها را به ثبت‌نام در سرویس برتر ترغیب می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد زمانی که افراد روی پیوندها کلیک می‌کنند تا به جای دیگری از وب بروند، ایکس تاخیری پنج ثانیه‌ای اضافه کرده است.

گویا این تاخیر برای طیفی گسترده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رقیب مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تردز و بلواسکای اعمال می‌شود.

به نظر می‌رسد سرعت بارگذاری وب‌سایت‌های خبری مانند رویترز و نیویورک تایمز که از ماسک انتقاد کرده‌ بودند نیز کند شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان