• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند باور اشتباه درباره مراقبت از پوست

چند باور اشتباه درباره مراقبت از پوست

پیام جوان: مجله «فوربس» به سراغ تعدادی از متخصصان پوست رفته است تا برخی از این باورهای اشتباه را به چالش بکشد.

به گزارش فرتاک، «فوربس» با کمک بهترین متخصصان پوست دنیا به چند باور اشتباه درباره نگهداری از پوست پاسخ داده است. همه دوست دارند پوستی شفاف و درخشان داشته باشند؛اما رسیدن به این هدف، بیش از این که به خرید محصولات گران‌قیمت و پاک‌سازی منظم پوست ربط داشته باشد، به توانایی افراد در تشخیص واقعیت از داستان‌های تخیلی وابسته است.

واقعیت این است که بسیاری از توصیه‌های مراقبت از پوست کار نمی‌کنند و برخی از باورهای اشتباه در این زمینه حتی می‌توانند باعث آسیب شوند. مجله «فوربس» به سراغ تعدادی از متخصصان پوست رفته است تا برخی از این باورهای اشتباه را به چالش بکشد.

نوشیدن آب باعث آب‌رسانی به پوست می‌شود
به گفته دکتر هاوارد سوبل، متخصص و جراح پوست در نیویورک، مدرکی که نشان دهد نوشیدن کم یا زیاد آب برای پوست مفید یا مضر است وجود ندارد. دکتر سوبل معتقد است اگرچه نوشیدن آب بیشتر می‌تواند برای سلامتی مفید باشد اما آبی که می‌نوشید خودبه‌خود جذب پوست نمی‌شود، بلکه جذب جریان خون می‌شود و کلیه‌ها آن را تصفیه می‌کنند و درنتیجه آن، سلول‌های بدن و متعاقبا کل بدن آب‌رسانی می‌شود.

البته دکتر سوبل تاکید می‌کند که اگر بدن‌تان کم‌آب شده باشد، بدیهی است که به پوست و سایر قسمت‌های بدن آسیب می‌رسد. اما بهترین راه برای داشتن یک پوست مرطوب این است که از هوای خشک دوری کنید (یا مرطوب‌کننده بزنید). او افزود: از پاک‌کننده‌های ملایم، مرطوب‌کننده‌های روزانه و ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک که به حفظ رطوبت در سطح پوست شما کمک می‌کنند، استفاده کنید.

  فواید آلو برای مقابله با پوکی استخوان

نشستن صورت باعث جوش و آکنه می‌شود
دکتر پیترسون پیر، متخصص پوست از کالیفرنیا، معتقد است بهداشت فردی، نقشی در ایجاد آکنه ندارد. او می‌گوید آکنه حاصل چربی، باکتری، مسدود شدن منافذ و التهاب است که هورمون‌ها و استرس نقش مهمی در ایجاد آن دارند. به گفته او، اگرچه تمیز نکردن صورت کمکی به رفع این شرایط نمی‌کند، اما مطمئنا دلیل ایجاد آکنه نیست.

لایه‌برداری از پوست ضروری است
دکتر انا اچ.چاکون، متخصص پوست می‌گوید که سلول‌های سطحی پوست به‌طور طبیعی ماهی یک‌بار می‌ریزند بنابراین نیازی ندارید انواع لایه‌بردار را تهیه کنید، این امر خودبه‌خود اتفاق می‌افتد.

محصولات گیاهی مفیدتر هستند
دکتر سوزان بارد، متخصص پوست در بروکلین نیویورک، دراین‌باره می‌گوید که یکی از بزرگ‌ترین افسانه‌هایی که در زمینه پوست و پزشکی با آن مواجه‌ایم این است که محصولات طبیعی و ارگانیک ایمن‌ترند. فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست با منشا طبیعی اغلب دقیق نیست و در بسیاری موارد حاوی مواد گیاهی و عصاره‌های روغنی‌اند که می‌توانند باعث ایجاد حساسیت درماتیت تماسی (التهاب پوستی) در برخی افراد شوند.

کرم دور چشم کار خاصی نمی‌کند
دکتر سوبل می‌گوید که اگر یک کرم دور چشم مواد مناسبی داشته باشد و برای رفع دغدغه خاصی طراحی شده باشد، می‌تواند موثر باشد. او در ادامه به سیاهی یا پف دور چشم ناشی از خستگی اشاره می کند و می گوید: یک کرم دور چشم حاوی کافئین قطعا می‌تواند چنین التهابی را کاهش دهد و پوست زیر چشم را روشن‌تر کند.

زخم برای بهبود باید هوا بخورد
دکتر جولیا فیشر، متخصص پوست در منهتن، می گوید که شواهد خوبی وجود دارد که بهتر است روی زخم را با محصولاتی مانند وازلین پوشاند تا مرطوب بماند و بهبود یابد. خشک شدن زخم باعث ایجاد پوسته‌ای می‌شود که ممکن است مانع از بهبود زخم شود و ظاهر نهایی جای آن را بدتر کند.

  خواص جالب آجیل برای کاهش وزن سریع

در پاییز و زمستان به ضدآفتاب نیازی نداریم
دکتر دبرا جیلمن، استادیار پوست در دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک، می‌گوید بسیاری از مردم فکر می‌کنند فقط در تابستان به کرم ضدآفتاب نیاز دارند که اشتباه است. هر چند اشعه فرابنفش (UVB) که باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود به ‌شدت تابستان نیست اما همیشه وجود دارد. اشعه‌های فرابنفشی که باعث خطوط ریز، چین‌وچروک و لک پوستی می‌شود (UVA)، در تمام طول سال وجود دارد و برای همین ضدآفتاب یک محصول برای همه فصول است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان