• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • درباره فواید فوق العاده ذرت بیشتر بدانید

درباره فواید فوق العاده ذرت بیشتر بدانید

پیام جوان: ذرت یکی از غذاهایی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان، دیابت نوع ۲ و چاقی را کاهش می دهد. ذرت منبع غنی پروتئین است اما چربی کمی دارد و برخلاف مقدار زیاد نشاسته، شاخص گلیسمی آن پایین است و مصرف روزانه نصف فنجان ذرت به بزرگسالان توصیه می شود.

ذرت یکی از بهترین منابع ویتامین های گروه B است که میزان این ویتامین ها ۲ تا ۳ برابر بیشتر از سبزیجات تازه است. این ویتامین ها نقش مهمی در متابولیسم سلولی دارند. ذرت همچنین حاوی پتاسیم است که یک ماده معدنی است که در تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد قلب موثر است. ویتامین A یکی دیگر از ریزمغذی های موجود در ذرت است که علاوه بر جلوگیری از زوال شناختی، نقش محافظتی برای سیستم ایمنی نیز دارد و در تشکیل مخاط دستگاه تنفسی موثر است. ذرت تنها غلاتی است که کاروتنوئید دارد و این گروه از آنتی اکسیدان ها برای سلامت چشم مفید است و از بروز بیماری های مختلف از جمله آلزایمر جلوگیری می کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
یکی دیگر از مزایای ذرت، فراوانی فیبرهای نامحلول است. این فیبرها هضم نمی شوند و نمی توانند در سیستم جریان خون جذب شوند. در نتیجه در دستگاه گوارش باقی می مانند و دفع مواد زائد از بدن را تسهیل می کنند. بهبود عملکرد دستگاه گوارش در کاهش احتمال ابتلا به هموروئید و سرطان روده بزرگ موثر است. علاوه بر این، فیبرهای موجود در ذرت با افزایش احساس سیری به کنترل وزن کمک می کند.

منبع تامین انرژی بدن
ذرت حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای است که انرژی را برای مدت طولانی در بدن تامین می کند. به همین دلیل ذرت برای افرادی مانند ورزشکارانی که به انرژی زیادی نیاز دارند مفید است. افزودن پودر ذرت به انواع غذاها نیز می تواند در تامین انرژی مورد نیاز بدن موثر باشد و برای افرادی که تمایلی به خوردن دانه ذرت ندارند پیشنهاد خوبی است.

  خواص ویتامین C برای کمک به سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان