• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • نشانه‌های کمبود ویتامین B12 در بدن

نشانه‌های کمبود ویتامین B12 در بدن

پیام جوان: کمبود ویتامین B12 به راحتی با مکمل ها یا با تغییرات رژیم غذایی برطرف می شود. بدن از ویتامین B12 برای ساخت گلبول های قرمز و حفظ سیستم عصبی سالم استفاده می کند و سایر علائم رایج کمبود ویتامین B12 شامل تجربه ضعف عضلانی و یبوست است. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه کمبود ویتامین B12 داشتند.

به گزارش فرتاک، پروفسور هدر کلر یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: اثرات منفی کمبود ویتامین B12 قابل توجه است. این موضوع به ویژه در زمینه جمعیت سالمندی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند، اهمیت دارد.

این مطالعه شامل ۴۱۲ سالمند ورودی به خانه سالمندان بود که بیش از نیمی از آنها دارای سطوح پایین ویتامین B12 و ۱۴ درصد کمبود این ویتامین بودند.

کایلن پیسترر، نویسنده اول، می گوید: «افراد سالخورده اغلب زمانی که در خانه های مراقبت طولانی مدت می گذرانند، افسردگی و تنهایی را تجربه می کنند، به همین دلیل است که ما باید هر کاری که می توانیم برای افزایش کیفیت زندگی و کیفیت مراقبت در این شرایط انجام دهیم.

غربالگری کمبود ویتامین B12 اولین گام درهدف قرار دادن درمان B12 برای افرادی است که ممکن است بیشترین سود را داشته باشند. سطح ویتامین B12 را می توان از طریق مکمل یا با خوردن غذاهایی مانند لبنیات، جگر، ماهی قزل آلا و تخم مرغ افزایش داد.

  نقش این ادویه‌ها در کاهش التهاب و درد مفاصل

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان