• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • درباره فواید ورزش صبحگاهی بیشتر بدانید

درباره فواید ورزش صبحگاهی بیشتر بدانید

پیام جوان: چگونه خود را مجبور به ورزش هر روز صبح کنیم ؟ بهترین نکات برای ایجاد انگیزه چیست ؟ ورزش صبحگاهی چه فوایدی دارد؟ چه تمرین هایی به شما کمک می‌کند تا از خواب بیدار شوید و حال های خود را شارژ کنید ؟

به گزارش فرتاک، ورزش های صبحگاهی به شما این امکان را می دهد که به سرعت از خستگی خلاص شوید تا بتوانید در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید. این تمرینات به حفظ تناسب اندام نیز کمک می کند، نکته اصلی این است که این تمرینات باید منظم باشد.

فواید ورزش صبحگاهی چیست؟
از دوران کودکی در مورد فواید ورزش صبحگاهی می شنویم، اما اگر آن را بخشی از زندگی خود نکنید، بسیار سخت است که به این عادت پایبند باشید. در واقع برای انجام یک سری حرکات ساده اما موثر به پانزده دقیقه زمان نیاز دارید و در صورت تمایل می تواند بدن را برای دویدن نیز آماده کند.

حرکات ساده ژیمناستیک در صبح مجموعه نسبتاً ساده ای از حرکات است که به بیدار شدن فرد و آماده شدن برای کل روز کمک می کند. علاوه بر این، تمرینات صبحگاهی تأثیر مفیدی بر عملکرد سیستم قلبی عروقی دارد، فرآیندهای متابولیک در بدن را فعال می کند و مغز و سیستم عصبی را تحریک می کند.

با انجام منظم ورزش های صبحگاهی، موجی از قدرت و نشاط را در سراسر بدن خود احساس خواهید کرد. از آنجایی که ورزش‌های پیچیده و سنگین انجام نمی‌دهید، بدن شما هورمون‌های شادی تولید می‌کند که به این معنی است که خلق و خوی شما بهبود می‌یابد.

  کاهش آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته

ورزش منظم به سوزاندن چربی اضافی (و در نتیجه کاهش وزن)، تقویت بافت عضلانی و افزایش استقامت کمک می کند.

مهم است به خاطر داشته باشید که بدخلقی در صبح، تنبلی و عدم تمایل به بلند شدن از رختخواب اغلب دقیقاً به دلیل عدم فعالیت بدنی ایجاد می شود. واقعیت این است که بدن انسان نمی تواند بلافاصله پس از به صدا درآمدن زنگ “بیدار شود”. در واقع در فرآیند خواب، تمام فرآیندهای بدن کند می شود و صبح ها زمان می برد تا قدرت بدنی به حالت عادی خود بازگردد. برای فعال کردن جریان خون و فعال کردن تمام فرآیندهای بدن، می توانید با خود ماساژ شروع کنید.

نحوه سازماندهی تمرین و دویدن در صبح
یک فرد بالغ می تواند تمرینات صبحگاهی را کاملاً فشرده انجام دهد، اما مدت آن نباید از ۳۰ دقیقه شود.

ورزش یا ژیمناستیک باید با معده خالی انجام شود. قبل از شروع تمرینات، کمی خود ماساژ دهید، صورت خود را بشویید، یک لیوان آب بنوشید. لباس راحت و کفش ورزشی بپوشید. بعد از انجام یک سری تمرینات می توانید به دویدن بروید. این فرآیندها بدن را با اکسیژن پر می کنند و متابولیسم را فعال می کنند.

بهتر است در پارک یا مناطق دیگری که درختان زیادی وجود دارد بدوید، یعنی هوای تمیزتر. سرعت دویدن نباید شدید باشد، اگر احساس خستگی یا درد در بدن دارید، آهسته تر بدوید. مدت و شدت تمرین دویدن باید به تدریج افزایش یابد.

با تصمیم به شروع ورزش از صبح، باید زمان بیدار شدن را بدانید تا نه تنها تمرینات، بلکه تمام فعالیت های صبحگاهی را نیز انجام دهید. بعد از این تمرینات، دوش گرفتن مفید خواهد بود.

  نکاتی برای حفاظت از پوست در برابر اثرات تهویه مطبوع

بهتر است مجموعه ای از تمرینات را در صبح با موسیقی شاد و پرانرژی انجام دهید. در حال حاضر پس از هفته اول، اولین تغییرات مثبت را در بدن خود و در وضعیت روانی-عاطفی خود در صبح احساس خواهید کرد.

اگر انگیزه ندارید، می توانید به چنین اعمالی متوسل شوید:

ساعت زنگ دار خود را چند متر دورتر از خود قرار دهید تا صبح که از خواب بیدار می شوید مجبور شوید چند متر پیاده روی کنید تا آن را خاموش کنید.

برای بیداری ها و فعالیت های هفته پیش رو برنامه ریزی کنید.

یک انتخاب موسیقی مورد علاقه داشته باشید که از انجام تمرینات صبحگاهی لذت ببرید.

بعد از ظهر مکان را برای تمرینات صبحگاهی خود آماده کنید.

برای ورزش در طول هفته، ماه، سه ماهه و سال به خود انگیزه بدهید و به خودتان پاداش دهید.

نحوه انجام تمرینات صبحگاهی
تمرینات صبحگاهی برای کشش عضلات انجام می شود، این تمرینات شامل تمرینات قدرتی با هدف رشد عضلات نمی شود. وظیفه شما در صبح این است که بدن را تحریک کنید، آن را شاد کنید و سر کار بروید. پس از بیدار شدن از خواب، کمی خود را ماساژ دهید تا جریان خون فعال شود.

اگر تصمیم دارید ژیمناستیک را از صبح شروع کنید، ابتدا با یک کلاس ده دقیقه ای شروع کنید. سپس به تدریج مدت آن را به پانزده یا بیست دقیقه افزایش دهید. قبل از شروع ورزش یک لیوان آب بنوشید و در حین ورزش آب کافی بنوشید. سعی کنید در محیطی با تهویه مناسب همراه با موسیقی شاد ورزش کنید.

  نوشیدنی ای که می تواند طول عمرتان را افزایش دهد

برای اینکه ورزش مفید باشد، باید به طور منظم، یعنی روزانه انجام شود. در عرض یک ماه، احساس خواهید کرد که بدن شما قوی تر شده و استرس در زندگی شما بسیار کمتر شده است. تمرینات مورد نظر را می توانید خودتان یا از طریق فیلم انجام دهید. برای جلوگیری از خستگی، می توانید هر از چند گاهی ترتیب و انواع تمرینات را تغییر دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان