• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • معرفی بهترین میوه‌ها برای جبران کم‌ خونی

معرفی بهترین میوه‌ها برای جبران کم‌ خونی

پیام جوان: کم خونی و کمبود آهن یا سلول های خونی به این معنی است که بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کند که باعث اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود.

به گزارش فرتاک، کم خونی عوامل مختلفی از جمله کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، از دست دادن شدید خون و… دارد، اگر صورت رنگ پریده و زردی دارید احتمالاً از کم خونی رنج می برید که در صورت تشخیص زودهنگام با رژیم غذایی مناسب قابل درمان است.

میوه های خون ساز خوشمزه

انار
انار به دلیل داشتن اسید آسکوربیک و منبع غنی آهن، ویتامین های A، C و E یکی از بهترین میوه های خونساز است و باعث افزایش میزان آهن در بدن و تنظیم پلاکت خون می شود. وقتی انار را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می دهید، هموگلوبین افزایش می یابد. روزانه یک لیوان آب انار خانگی بهتر از آب‌های فرآوری شده است.

موز
موز یک انتخاب عالی برای گنجاندن در سبد میوه های غنی از آهن و تحریک تولید هموگلوبین در خون است. منبع خوبی از اسید فولیک، ویتامین B کمپلکس است که برای ساخت گلبول‌های قرمز ضروری است.

سیب
جای تعجب نیست که با خوردن یک سیب در روز می توانید از بیماری جلوگیری کنید. زیرا سیب منبع غنی آهن با ترکیبات مختلف سلامتی است که برای تحریک هموگلوبین مورد نیاز است. روزانه حداقل یک سیب با پوست بخورید.

آلو
آلو خشک سرشار از ویتامین C و آهن است و نقش مهمی در افزایش هموگلوبین دارد. جدای از آن، آلو یک منبع غنی از منیزیم است که منجر به افزایش قابل توجهی در تحریک گلبول های قرمز خون می شود و منیزیم همچنین به مدیریت حمل و نقل اکسیژن در بدن کمک می کند. او انجام می دهد.

  روش‌هایی برای ارتقای سلامت روده‌ها

پرتقال
آهن پرتقال بدون کمک ویتامین C نمی تواند به طور کامل جذب بدن شود و پرتقال منبع غنی این ویتامین ها است. بنابراین روزانه حداقل یک عدد پرتقال بخورید تا به نتایج دلخواه برسید.

هلو
هلو به دلیل وجود ویتامین C و آهن باعث کاهش وزن و بهبود پوست و چشم می شود و همانطور که می دانید ویتامین C به جذب آهن کمک می کند و از تکثیر گلبول های قرمز جلوگیری می کند.

کیوی
ممکن است از مقدار زیاد ویتامین C موجود در کیوی تعجب کنید. در صورت کم خونی و مصرف قرص آهن می توانید برای جذب بهتر آهن کیوی مصرف کنید.

قلعه انگور
گریپ فروت و آب آن حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به جذب آن کمک می کند.

انبه
انبه به دلیل داشتن مواد مغذی، آهن و ویتامین C میوه خوبی برای خون سازی است، به همین دلیل مصرف آن در دوران قاعدگی و بارداری به خانم ها توصیه می شود، علاوه بر این، ایمنی بدن را در برابر وبا، سل و اسهال خونی افزایش می دهد.

گیلاس
یکی دیگر از میوه های شاخص فصل تابستان گیلاس است که به دلیل داشتن ویتامین C و آهن برای افراد مبتلا به کم خونی به ویژه کودکان بسیار مفید است.

توت فرنگی
توت فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خون ساز است و مصرف منظم آن به شرط ارگانیک بودن باعث بهبود کم خونی می شود.

زردآلو
اگر کم خونی دارید، خوردن زردآلو به عنوان میان وعده می تواند به بهبودی شما کمک کند.

خرمالو
خرمالو به دلیل داشتن مس به جذب آهن کمک می کند و باعث تولید گلبول های قرمز می شود، بنابراین برای درمان کم خونی توصیه می شود.

  آشنایی با غذاهای سرشار از پتاسیم

انجیر
آهن و ویتامین C موجود در انجیر آن را به میوه ای عالی برای کمبود آهن تبدیل می کند.

طالبی
به دلیل داشتن مواد مغذی، کلسیم، آهن، مس، منگنز، فسفر، طالبی می تواند کمبود آهن را بهبود بخشد که در نهایت منجر به انتقال بهتر اکسیژن می شود.

نارگیل
اگر از آن دسته افرادی هستید که طعم نارگیل را دوست دارید پس از خواص آن غافل نشوید زیرا نارگیل به دلیل داشتن سدیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین B در تولید گلبول های قرمز نقش دارد.

کامکوات
یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن آهن است که با مصرف کامکوات می توانید آن را تامین کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان