• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چرا گروه خونی A بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند؟

چرا گروه خونی A بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند؟

پیام جوان: مطالعات نشان می دهند که گروه خونی شما می تواند با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط باشد.

به گزارش فرتاک، مطالعات نشان می دهند که گروه خونی شما می تواند با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط باشد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر سکته مغزی انجام دهید، از جمله مصرف آسپرین در زمان مناسب روز، ورزش منظم و خوردن غذاهای مناسب. با این حال، یک مطالعه جدید نشان داده است که چیزی که نمی‌توانیم بر آن تأثیر بگذاریم، یعنی گروه خونی ما، می‌تواند شاخص اصلی خطر سکته مغزی باشد. چه ارتباطی بین گروه خونی و سکته وجود دارد؟ این مطالعه که در مجله علمی Neurology (Neurology) بر روی بیش از ۶۰۰۰۰۰ بیمار منتشر شد، نشان داد که افراد دارای گروه خونی A بیشتر از سایر گروه‌های خونی قبل از سن ۶۰ سالگی دچار سکته زودرس می‌شوند.

پزشکان هنوز نمی دانند که چرا افراد دارای گروه خونی A ممکن است در معرض خطر سکته اولیه قرار بگیرند. این بدان معناست که آنها هنوز نمی توانند پیشگیری های هدفمند برای سکته مغزی زودهنگام ایجاد کنند. چه ارتباطی بین گروه خونی و سکته وجود دارد؟ چهار گروه خونی وجود دارد: A، B، AB، O، که به متخصصان پزشکی کمک می‌کند تا بدانند کدام نوع خون یا اندام‌ها را می‌توان به طور ایمن تزریق کرد یا در صورت لزوم پیوند داد.

در حالی که مشخص شد گروه خونی A با خطر بیشتر سکته مغزی و گروه O با کاهش خطر مرتبط است، داده‌های مربوط به سایر گروه‌های خونی کمتر قطعی بود، اگرچه افراد دارای گروه B بیشتر با سکته مرتبط بودند. گروه خونی و سکته مغزی چه ارتباطی با هم دارند؟ محققان داده های ژنومی بیش از ۱۶۰۰۰۰ نفر را که دچار سکته مغزی شده بودند قبل از مقایسه آن با یک گروه کنترل متشکل از حدود ۶۰۰۰۰۰ بیمار غیرسکته مغزی تجزیه و تحلیل کردند.

  بهترین ادویه‌های مناسب برای سلامتی بدن را بشناسید

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که افراد مبتلا به سکته دارای انواع ژنتیکی بیشتری در DNA آنها مرتبط با گروه خونی آنها بود. چه ارتباطی بین گروه خونی و سکته وجود دارد؟ در حالی که این تحقیق جدید راه را برای تحقیقات بیشتر نشان می دهد. با این حال، عوامل خطر اصلی برای سکته مغزی هنوز هم سن و عوامل سبک زندگی مانند فشار خون بالا یا کلسترول هستند. صرف نظر از گروه خونی، تلاش برای کاهش عوامل خطر به این معنی است که می توانید عمر طولانی تری داشته باشید و در سال آخر زندگی کمتر بیماری های جدی را تجربه کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان