• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • اهمیت مصرف روزانه ویتامین K1 برای سلامتی

اهمیت مصرف روزانه ویتامین K1 برای سلامتی

پیام جوان: مصرف روزانه ویتامین K1 از شکستگی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. این مطالعه رابطه بین بستری شدن با شکستگی در بیمارستان و دریافت ویتامین K1 را در حدود ۱۴۰۰ زن استرالیایی مسن در طی یک دوره ۱۴٫۵ ساله بررسی کرد.

به گزارش فرتاک، مطالعه‌ای که توسط موسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا انجام شد، نشان داد که زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K1 (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ‌های تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) مصرف کردند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که کمتر از آن مصرف کردند. ۶۰ میکروگرم در روز مصرف روزانه این ویتامین ۳۱ درصد کمتر در معرض شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی برای دریافت کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.

نتایج همچنین نشان داد کسانی که بیشترین ویتامین K1 را مصرف می‌کنند، خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل شکستگی استخوان تقریباً به نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است. دکتر مارک سیم، سرپرست این مطالعه گفت: «نتایج شواهد بیشتری از مزایای ویتامین K1 در بهبود سلامت قلب و عروق ارائه می‌کند». سیم ادامه داد: خوردن بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K1 در روز ایده آل است و خوشبختانه انجام آن چندان سخت نیست.

وی گفت: مصرف روزانه این مقدار ویتامین K1 را می توان با مصرف بین ۷۵ تا ۱۵۰ گرم معادل یک تا دو وعده سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم به راحتی به دست آورد.

غذاهای غنی از ویتامین K1:

سبزیجات
کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا سبز

میوه ها
آلو، کیوی، آووکادو

 

  محققان بریتانیایی: تزریق یک دوز واکسن فایزر ۹۰ درصد اثربخشی دارد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان