• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ساده‌ترین راهکار‌های خانگی برای درمان درد گردن و شانه

ساده‌ترین راهکار‌های خانگی برای درمان درد گردن و شانه

پیام جوان: ۷۰ درصد از بزرگسالان جامعه به درد آزار‌دهنده گردن و شانه دچارند. درد گردن و شانه با علائم جزئی مانند سفتی خفیف هنگام حرکت گردن شروع می‌شود. با گذشت زمان ممکن است سوزشی را در گردن و تیغه شانه و بازوی خود نیز احساس کنید.

به گزارش فرتاک، گردن و شانه به‌عنوان دو نقطه بسیار حساس و بهم‌ پیوسته در معرض آسیب‌های بی‌شماری قرار دارند. ضمن اینکه مواردی از جمله وضعیت نامناسب بدن، رژیم غذایی ناسالم و استرس این آسیب‌ها را تشدید می‌کند. اگر در جست‌و‌جوی راه درمان‌ درد گردن و شانه هستید، ساده‌ترین راهکار‌های خانگی بررسی شده در این مقاله را دنبال کنید.

ماساژ؛ بهترین روش برای درمان درد پشت گردن و شانه
ضعف عضلات، درد‌های آزاردهنده‌‌ای را در گردن و شانه ایجاد می‌کنند که این دردها در کنار برخی درمان‌های پزشکی به راهکارهای خانگی مکمل نیازمند است. البته قبل از شروع هر روش درمانی مکمل، تشخیص دقیق و ارزیابی درست درد گردن و شانه توسط پزشک اهمیت بالایی دارد.

ماساژ ملایم عضلات گردن و شانه یک راه درمان اسپاسم عضلانی است که به ترشح مسکن‌های طبیعی به نام اندورفین کمک می‌کند.

اصلاح وضعیت نشستن برای پیشگیری از درد گردن و شانه
روش صحیح نشستن به جلوگیری از ابتلا به درد گردن و شانه کمک می‌کند. وضعیت نامناسب قرارگیری بدن با اعمال فشار اضافی به گردن و شانه‌ و به مرور زمان منجر به ایجاد درد مزمن می‌شود. به‌منظور پیشگیری از درد گردن و شانه در حالت نشسته، سر، گردن و ستون فقرات باید در یک راستا قرار دهید. علاوه‌‌بر تغییر عادات نشستن، استفاده از ماساژورها نیز برای گرفتگی عضلات بسیار مفید است.

  با این فعالیت بدنی از سلامت قلب‌تان محافظت کنید

استراحت؛ راهی برای بهبودی سریع درد گردن و شانه
استراحت یکی از بهترین درمان‌ها برای درد گردن و شانه است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، از فعالیت‌های شدید فیزیکی خودداری کنید. برای درمان درد گردن و شانه به زمان کافی برای بهبودی نیاز است. حتی بعد از دوره استراحت، برای شروع فعالیت نیز باید محتاط باشید.

صندلی‌ ماساژور خانگی با حالت‌های مختلف ماساژ و تکنولوژی‌های پیشرفته، به بهبود و رفع مشکلات عضلانی و درد‌های مربوط به آن‌ها کمک می‌کند.

درمان درد شانه و گردن با استفاده از بالش‌های گردنی ارگونومیک
درد شانه و گردن گاهی ناشی از وضعیت خواب نا‌مناسب و فشار وارده بر این نواحی است. متخصصان، خوابیدن به پشت را به دلیل فشار کمتر به گردن و شانه به عنوان بهترین حالت قرارگیری بدن معرفی می‌کنند. با‌این‌حال اگر به پهلو می‌خوابید، با بالشتک‌های گردنی و تراز کردن سر، گردن و ستون فقرات خود می‌توانید درد را کاهش دهید. به‌علاوه، در دراز مدت از اثرات درمانی موثر بالش‌های گردنی بر کاهش درد بهره‌مند شوید.

بالش‌های ارگونومیک باید ارتفاع و سفتی مناسبی داشته باشند تا ستون فقرات با سر در یک راستا قرار بگیرد. اگر بالش خیلی نرم باشد، وزن سر را تحمل نمی‌کند و باعث فرو رفتن آن در بالش خواهد شد. همچنین، جنس بالش باید خاصیت گردش هوا را داشته باشد. در این صورت حساسیت پوستی ایجاد نخواهد شد. معمولا جنس مموری فوم با ژل‌های خنک‌کننده برای ساخت بالش‌های ارگونومیک استفاده می‌شود.

کمپرس سرد و گرم برای کاهش درد گردن و شانه
اگر درد شانه و گردن به دلیل گرفتگی عضلات باشد، استفاده از کمپرس یخ و گرما روی گردن یا شانه، درد را تسکین خواهد داد. شما می‌توانید در چند روز اول، التهاب را با یک پد یخ در ناحیه آسیب دیده کاهش دهید. برای این کار، چند تکه یخ را درون کیسه ریخته و داخل یک حوله نازک تمیز بگذارید. سپس کمپرس سرد را برای ۱۰ دقیقه روی ناحیه دردناک قرار دهید. این کار را می‌توانید با فاصله ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در طول روز تکرار کنید.

  عوارض خوردن بیش از حد هندوانه!

برای چند روز بعد نیز می‌توانید از کمپرس گرم برای کاهش درد شانه و گردن استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید گرما را مستقیم روی پوست قرار دهید؛ زیرا احتمال سوختگی وجود خواهد داشت. برای ساخت کمپرس گرم می‌توانید اتو برقی را روی یک حوله قرار دهید. سپس روی محل درد بگذارید. همچنین می‌توانید از تشک برقی به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه استفاده کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان