• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص فوق العاده کدو تنبل برای سلامتی

خواص فوق العاده کدو تنبل برای سلامتی

پیام جوان: کدو تنبل خواص و فواید بسیار زیادی دارد و سرشار از بتاکاروتن است. بدن شما این آنتی اکسیدان را به ویتامین A تغییر می دهد همچنین به سلامت قلب، ریه ها، کلیه ها و سایر اندام ها کمک می کند. کدو تنبل می تواند ۲۰۰ درصد از ویتامین A توصیه شده روزانه شما را تامین کند. ویتامین A به شما کمک می کند چشمانی سالم داشته باشید و به خصوص در شرایط کم نور، واضح تر ببینید.

به گزارش فرتاک، یک مطالعه به بررسی مطالعاتی پرداخته است که افراد را در طول زمان دنبال کرده اند و آنچه را که مردم می خورند، سطح بتاکاروتن خون و پیامدهای سلامتی مرتبط می دانند. در مطالعات ۱۰ ساله یا بیشتر، افرادی که بیشترین غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند کدو تنبل، هویج، سیب زمینی شیرین و سبزیجات برگدار را مصرف کردند، ۸ تا ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی یا مرگ بودند.

ویتامین A کدو تنبل یک نکته مهم دیگر را به همراه دارد: کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان ریه یا پروستات. مطالعات نشان می‌دهند که این مزیت تنها زمانی حاصل می‌شود که غذاهای حاوی ویتامین A مصرف کنید. شما به تنهایی از مکمل‌های ویتامین A محافظت نمی‌کنید.

خواص کدو تنبل برای چشم
کدو تنبل در تولید آنتی بادی هایی نقش دارد که با عفونت مبارزه می کنند. کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است که یک رنگدانه گیاهی نیز کاروتنوئید است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و برای تولید آنتی بادی هایی استفاده می شود که با عفونت مبارزه می کنند. بتاکاروتن همچنین برای حفظ یکپارچگی سلول های چشم، پوست، ریه ها و روده ها مورد نیاز است.

  خواص مهم چای ترش

کدو تنبل علاوه بر بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E، آهن و فولات نیز دارد که همه اینها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. کدو تنبل بیشتر در رژیم غذایی شما می تواند به سلول های ایمنی شما کمک کند تا در هنگام زخمی شدن، بهتر عمل کنند تا میکروب ها را دفع کنند و بهبود را تسریع کنند.

رنگ نارنجی غنی کدو تنبل نیز نشانه ای از مملو از پتاسیم است. این پتاسیم برای کاهش فشار خون بسیار مهم است. دانه‌های کدو تنبل بدون نمک نیز مملو از مواد معدنی و استرول‌های گیاهی هستند که سطح کلسترول HDL (نوع خوب) را افزایش می‌دهند و به پایین نگه داشتن فشار خون نیز کمک می‌کنند.

مطالعات نشان می دهد که سطوح بالاتر پتاسیم می تواند خطر سکته مغزی، سنگ کلیه و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. همچنین پتاسیم ممکن است تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهد و سلامت استخوان شما را تقویت کند.

خواص بیشمار کدو تنبل
کدو تنبل سرشار از فیبر و کم کالری است. این بدان معناست که میوه بدون افزودن به کل غذای روزانه شما، باعث احساس سیری می‌شود. اگر به دنبال راهی سالم برای سیر کردن خود هستید، کدو تنبل غنی از مواد مغذی انتخاب خوبی است. افزایش فیبر در رژیم غذایی شما به سلامت گوارش نیز کمک می کند، بنابراین آنچه وارد بدوم شما میشود به طور منظم نیز بیرون می‌ آید.

تخم کدو دارای تریپتوفان، اسید آمینه ای است که به ساخت ماده شیمیایی به نام سروتونین کمک می کند. سروتونین علاوه بر ایجاد احساس خوب در شما، نقش کلیدی در ارتقای خواب خوب نیز دارد.

  چرا گذر زمان وقتی در خواب هستیم با بیداری متفاوت است؟

قدرت آنتی اکسیدانی بتاکاروتن موجود در کدو تنبل با اثرات پیری بر روی پوست شما مبارزه می کند. همچنین به کاهش التهاب کمک می کند، که پوست و بدن شما را آرام تر و شادتر نگه می دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان