• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند خوراکی مفید برای درمان کیست و فیبروم در زنان

چند خوراکی مفید برای درمان کیست و فیبروم در زنان

پیام جوان: برای درمان کیست به روش خانگی روش هایی وجود دارد که می توان به طور موقت استفاده کرد با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش فرتاک، برای درمان کیست و فیبروم که بیماری شایع برای خانم هاست در درجه اول به پزشک مراجعه کنید و به صورت خودسر دارو مصرف نکنید. روش های خانگی و گیاهی برای درمان کیست تنها کاهش دهنده علائم بوده و ممکن است در برخی موارد درمان کیست را به طور کامل انجام ندهد. با این حال در این مطلب ۶ خوراکی مفید برای درمان کیست و فیبروم به شما معرفی می کنیم.

عسل
گاهی اوقات می توان فیبروم رحم را در خانه و با روش گیاهی درمان کرد. در اینجا چند درمان خانگی برای فیبروم رحم آورده شده است. آیا درمان فیبروم با روش های طبیعی امکان پذیر است؟ بسیاری از زنان در سراسر جهان از کیست تخمدان، فیبروم و PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) رنج می برند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که برخی از آنها به ژنتیک مربوط می شود. با این حال، علل و علائم ریشه ای این بیماری برای هر زن می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه درمان های طبیعی برای فیبروم وجود دارد که قرن هاست توسط زنان در هر سنی استفاده می شود و بسیار موثر بوده است.

چای سبز
یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان گیاهی فیبروم رحم مصرف چای سبز است. چای سبز حاوی فلاونوئید است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها با کاهش استرس اکسیداتیو به کاهش آسیب سلول‌های بدن کمک می‌کنند.

بدن ما همواره به‌طور طبیعی رادیکال آزاد تولید می‌کند که اغلب با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن خنثی می‌شوند و در تعادل هستند. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که به دلایل خارجی (مصرف غذاهای نامناسب، حشره‌کش‌ها و مواد شیمیایی و…) میزان رادیکال‌های آزاد در بدن بیش از حالت عادی شود و تعادل میان رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها به هم بخورد. استرس اکسیداتیو عامل بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان است.

  با مصرف اسفناج یبوست را سریع درمان کنید

پونه
جوشانده کامل این گیاه برای تومورهای رحمی، فیبروز رحم و زخم‌های غیرقابل التیام رحم، استفاده می‌شود.

سبزیجات سبز تیره
تمرکز روی خوردن غذاهایی با شاخص قند پایین داشته باشید. در حالی که غذاهایی با شاخص قند بالا مثل ذرت و سیب زمینی اغلب سالم به نظر می رسند، برای زنان مبتلا به فیبروم و کیست مورد مناسبی نیستند. درمانگاه مایو بیان داشت که غذاهایی که شاخص قندی بالا دارند سطح انسولین را نسبت به غذاهایی که شاخص قندی پایین دارند، بیشتر افزایش می دهند. طبق یافته های بنیاد ملی فیبروم های رحم، چاقی با توسعه فیبروم ها مرتبط است. علاوه بر این، درمانگاه مایو پیشنهاد کرد که رژیم غذایی غنی شامل غذاهایی با شاخص قندی پایین مثل سبزیجات با برگ های سبز تیره و دانه ها احتمالا به کاهش PCOS کمک می کند.

چای زنجبیل
عملکرد مواد فعال در چای زنجبیل شامل متعادل کردن هورمون، جلوگیری از تسلط استروژن و توانایی کوچک کردن تومور است. عصاره زنجبیل همچنین علائم همراه با تومورهای بزرگ مانند خونریزی شدید قاعدگی و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. به طور کلی، زنجبیل گردش خون را در بدن افزایش می دهد. با این عمل، چای زنجبیل می تواند جریان خون را به رحم، تخمدان ها و لوله های فالوپ افزایش دهد.
تحویل اکسیژن و مواد مغذی به رحم را افزایش می دهد و در عین حال دفع دی اکسید کربن، استروژن اضافی و سایر مواد زائد را افزایش می دهد. همانطور که گردش خون در بدن با عمل زنجبیل افزایش می یابد، یک پاسخ التهابی سالم تضمین می شود و سم زدایی بهبود می یابد. زنجبیل از هضم، از جمله هضم استروژن نیز پشتیبانی می کند.

  نقش مهم یوگا برای سلامت قلب

ریشه و برگ قاصدک
این گیاه به عنوان یک گیاه شفابخش مغذی با خواص دارویی فراوان شناخته شده است. به دلیل توانایی آن در تحریک جریان صفرا و خاصیت ادرار آور آن به خوبی معروف است. قاصدک به طور گسترده برای درمان و پیشگیری از سنگ کیسه صفرا، مدیریت سندرم پیش از قاعدگی و فشار خون بالا استفاده می شود. در درمان فیبروم، قاصدک توانایی حفظ تعادل هورمونی و کاهش سطح استروژن در گردش خون را دارد. قاصدک به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین های فراوان، گیاهی مغذی است. ریشه های این گیاه سلامت کبد را تقویت می کنند و به عملکرد آن در هضم و متابولیسم بهتر استروژن کمک می کنند.

غذاهای مضر برای فیبروم رحمی
در صورتیکه به این بیماری مبتلا هستید و میخواهید بدانید چگونه از بین می رود:

پزشکان توصیه می‌کنند در صورت ابتلا به این بیماری، رژیم غذایی سالم‌تر و فعالیت روزانه داشته باشید. غذاهای مضر برای بیماری شامل موارد زیر است:

گوشت قرمز

الکل

فست‌فود

شیرینی‌جات و قندهای غیرطبیعی

نوشیدنی‌های صنعتی

آرد سفید و غلات غیرطبیعی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان