• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • استفاده از نمک برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه

استفاده از نمک برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه

پیام جوان: جدیدترین تخقیقات نشان داده که راه تمیز کردن سطوح آشپزخانه و اسفنج‌های مورد استفاده برای تمیز کردن این سطوح استفاده از نمک است.

به گزارش فرتاک، در آشپزخانه معمولاً اکثر خانواده‌ها از اسفنج برای شستن ظروف و تمیز کردن سطوح مورد استفاده برای تهیه غذا استفاده می‌کنند ولی طبق مطالعه اخیری که در مجله نیچر منتشر شده این اسفنج‌ها خودشان منبع عظیمی از باکتری‌ها هستند و بهتر است برای پاک کردن خود این اسفنج‌ها نیز فکر اساسی شود.

محققان می‌گویند راه تمیز کردن سطوح آشپزخانه و اسفنج‌های مورد استفاده برای تمیز کردن این سطوح استفاده از نمک است چون علاوه بر جذب رطوبت به ضدعفونی کردن آنها نیز کمک کمی‌کند.

نظرسنجی و مطالعه‌ای میدانی در مورد استفاده از نمک برای تمیز کردن آشپزخانه و وسایل آن در مجله House Digest انجام شده که نشان می‌دهد نمک استفاده شده برای تمیز کردن سطوح کارآیی زیادی نشان داده است. نمک رطوبت مورد نیاز رشد باکتری‌ها را گرفته و به نوبه خود از رشد کپک‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

نمک همچنین از ایجاد بوی بد اسفنج‌های آشپزخانه در طول زمان جلوگیری می‌کند. اما این همه ماجرا نیست؛ نمک روغن‌ها را جذب کرده و به از بین بردن لکه‌ها کمک می‌کند.

کارشناسان می‌گویند برای بالا بردن کارآیی نمک در ضدعفونی و تمیز کردن سطوح آشپزخانه کمی سرکه به آن اضافه کنید و چند ساعت بدون دست زدن به سطوح آن را با نمک آغشته کنید.

 

 

 

 

  نقش اُمگا۳ در حفظ سلامت ریه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان