• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • ​​​​​​​گوگل: بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، مخاطب سرویس ویدئوی کوتاه YouTube Shorts بودند

​​​​​​​گوگل: بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، مخاطب سرویس ویدئوی کوتاه YouTube Shorts بودند

پیام جوان: گوگل اعلام کرد بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، مخاطب سرویس ویدئوی کوتاه YouTube Shorts بوده و به این سرویس نسبت به رقیبانی مانند تیک تاک و ریلز اینستاگرام، برتری بخشیده‌اند.

تعداد کاربران سرویس YouTube Shorts از ۱.۵ میلیارد نفر که سال گذشته اعلام شد، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گوگل در جلسه اعلام درآمدهای مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، اعلام کرد یوتیوب ۷.۶۷ میلیارد دلار از طریق تبلیغات، فروش داشته که فراتر از برآورد تحلیلگران بود و رشد چهار درصدی بر مبنای سالانه را ثبت کرد. این شرکت همچنین تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای غیرقابل رد شدن را به سرویس پولی “یوتیوب سلکت” اضافه کرده است.

این شرکت علاوه بر تبلیغات، به عرضه ابزارهای بیشتری از طریق یوتیوب متمرکز شده و در آوریل، عرضه پیش فروش اشتراک “ان اف ال ساندی تیکت” را آغاز کرد که در پاییز پخش خواهد شد. یوتیوب همچنین با شرکت وارنر بروس دیسکاوری برای عرضه بسته محتوایی دیگری در تلویزیون یوتیوب، به توافق رسیده است.

گوگل اعلام کرد در دستگاه‌های اینترنتی در آمریکا، ۱۵۰ میلیون مخاطب دارد و مخاطبان جهانی این شرکت هم افزایش پیدا کرده‌اند. این شرکت سال گذشته اعلام کرد ۸۰ میلیون مشترک پولی در سرویس‌های یوتیوب پریمیوم و موزیک دارد اما در جلسه اعلام درآمدهایش، جزئیات جدید مربوط به این سرویس‌ها را منتشر نکرد. یوتیوب هفته گذشته قیمت طرح اشتراک سرویس یوتیوب موزیک را دو دلار و سرویس موزیک خود را به میزان یک دلار در آمریکا افزایش داد.

گوگل با رشد درآمدهای تبلیغاتی و درآمد بخش ابری، سه ماهه مالی مثبتی داشت. این شرکت در سه ماهه منتهی به ژوئن، ۷۴.۶ میلیارد دلار درآمد داشت که بالاتر از ۶۹.۷ میلیارد دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بود. ارزش سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) پس از تعطیلی بازار، حدود هفت درصد صعود کرد.

  جریمه ۶ میلیون یورویی اپل به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی در فرانسه

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، آلفابت، روث پورات، مدیر مالی ارشد خود را به سمت رئیس و مدیر سرمایه گذاری ارشد ارتقا داد. با این ارتقا، پورات بر واحدهای دیگر آلفابت مانند شکرت خودران وایمو، واحد Verily و Google Fiber نظارت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان