• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ارتباط بین خوردن دیرهنگام وعده غذایی و افزایش وزن

ارتباط بین خوردن دیرهنگام وعده غذایی و افزایش وزن

پیام جوان: نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد صرف دیرهنگام وعده غذایی می‌تواند بر افزایش وزن انسان تاثیر مستقیم داشته باشد.

به گزارش فرتاک، دانشمندان می‌گویند، خوردن دیروقت غذا از سه نظر یعنی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانیم، سطح گرسنگی ما و همین طور روش ذخیره‌سازی چربی در بدن‌مان بر تنظیم وزن تاثیر می‌گذارد.

با توجه به این‌که چاقی مفرط اکنون صدها میلیون نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است، نتایج مطالعه تازه می‌تواند به افراد کمک کند تا فقط با صرف وعده‌های غذایی خود در چند ساعت زودتر، خطر چاق شدن را کاهش دهند. دانشمندان از طریق نمونه‌های خون، سؤالات نظرسنجی و دیگر اندازه‌گیری‌ها دریافتند هنگامی که دیرتر غذا صرف می‌شود، سطح هورمونی که به ما می‌گوید چه زمانی سیر هستیم (لپتین) در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز پایین‌تر می‌آید. امری که باعث می‌شود افراد احساس گرسنگی بیشتری داشته باشند و همین طور کالری‌ها هم با سرعت کمتری سوزانده شوند.

آزمایش‌ها همچنین نشان دادند تغییر ساعات صرف غذا سبب شد تا ژن بافت چربی (که بر نحوه ذخیره چربی بدن تأثیر می‌گذارد) فرایند چربی‌زایی را افزایش دهد و در مقابل از شدت فرایند تجزیه چربی بکاهد. محققان می‌گویند، چاقی می‌تواند منجر به دیگر مشکلات سلامتی، از جمله دیابت و سرطان شود، بنابراین در وهله اول یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از پیشرفت آن، تفاوت بزرگی در سلامت جمعیت جهان ایجاد می‌کند.

 

  ارتباط بین فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت با کاهش خطر سکته مغزی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان