• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • راهکارهایی برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست کودک

راهکارهایی برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست کودک

پیام جوان: زمستان می تواند برای نوزادان بسیار سخت باشد، زیرا نوزادان به عناصر محیطی اطراف خود بسیار حساس هستند.

به گزارش فرتاک، تغییر جزئی آب و هوا می تواند بر پوست و سلامت کلی کودک شما تأثیر بگذارد. از آنجایی که نوزادان پوست حساسی دارند، در زمستان زودتر از بزرگسالان در معرض از دست دادن رطوبت هستند و هنگامی که موضوع گونه‌های گلگون و دست‌های کوچک کودکان است، مهم است که نکات مراقبتی آزمایش‌شده رعایت کنید تا در طول زمستان پوستی نرم و مرطوب به کودکانمان بدهیم.

ترفندهایی برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست کودک

با پوسته پوسته شدن دست ها و گونه های سوخته از باد خداحافظی کنید و با این نکات مراقبتی در فصل زمستان، پوست کودک خود را مرطوب نگه دارید.

مرطوب کننده یک هدیه الهی است
مرطوب کننده یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل از دست دادن رطوبت در زمستان است. یک مرطوب کننده به آبرسانی پوست کمک می کند و آن را برای مدت طولانی صاف نگه می دارد. هنگامی که رطوبت وجود دارد، پوست در دمای پایین ترک نمی‌خورد یا تحریک نمی‌شود.

مرطوب کننده به صورت لوسیون بدن، کرم و پماد موجود است. روی یک لوسیون یا کرم بدن کودک با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید که دارای مواد ملایم و عاری از مواد شیمیایی خشن باشد. به سراغ محصولات توصیه شده توسط پزشک اطفال مانند لوسیون روزانه بچه Cetaphil بروید که فرمول کرمی و در عین حال غیر چرب آن پوست خشک و خارش را تسکین می دهد. دارای فرمول ملایم و ضد حساسیت است که پوست را ترمیم می کند و آن را انعطاف پذیر نگه می دارد. برای پوست های بسیار حساس، کرم محافظ پیشرفته کودک Cetaphil با کمک نرم کننده های موثر، کالاندولا و شی باتر، نهایت محافظت را در برابر خشکی می دهد.

  راهکارهایی برای درمان سرخی صورت

نکته حرفه ای: پوست کودک خود را بعد از حمام زمانی که پوست او هنوز نم دار است به خوبی مرطوب کنید. این به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و پوست آنها را انعطاف پذیر، درخشان و نرم نگه می دارد!

کودک خود را به روش صحیح حمام کنید
در فصل زمستان، بهتر است مدت زمان حمام کودک خود را کوتاه نگه دارید. دمای آب نباید گرم باشد بلکه ولرم باشد، زیرا آب گرم رطوبت را از پوست دور می کند و می تواند باعث تحریک شود. هنگام انتخاب صابون یا شستشوی کودک، به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن کودک خود به محصولات رنگارنگ یا معطر نیاز ندارید. یک صابون ملایم یا شستشوی کودک بدون رادیکال برای انجام کار کافی است. برای تمیز کردن ملایم، می‌توانید یک شوینده ملایم را امتحان کنید که وعده حمام بدون اشک را با مواد گیاهی مانند روغن آووکادو، کره شی و روغن زیتون می‌دهد. یا می توانید شامپو و شستشوی کودک دو در یک Cetaphil را امتحان کنید که پوست و مو را به آرامی تمیز می کند.

مراقب بثورات خارش دار باشید
به ما اعتماد کنید، پوست ملتهب و هوای خشک ترکیب خوبی نیستند. حتی اگر بثورات پوشک یک نگرانی طولانی مدت و یک اتفاق طبیعی برای نوزاد باشد، می تواند در زمستان دردسرساز شود. نوزادان در زمستان بیشتر ادرار می‌کنند، زیرا دمای پایین بدن باعث خیس شدن مکرر ناحیه زیرین می‌شود که می تواند پوست را ملتهب کند و باعث بثورات پوشک شود. بثورات را سریعاً با یک کرم بثورات مخصوص پوشک درمان کنید.

  راهکاری برای درمان بی‌خوابی

لب ها را فراموش نکنید
شاید ندانید، اما لب ها ۱۰ برابر سریعتر از هر قسمت دیگری از بدن رطوبت خود را از دست می دهند. به علاوه، با آب‌ریزش و لیسیدن لب، هوای زمستانی می‌تواند به راحتی به لب‌ها آسیب برساند. برای جلوگیری از ترک خوردن و خشک شدن لب‌ها، از بالم لب‌های مناسب برای نوزادان استفاده کنید.

یک رطوبت ساز تهیه کنید
بسیاری از مردم با فرا رسیدن زمستان خانه های خود را به سونا تبدیل می کنند. برخلاف آنچه آنها فکر می کنند، این واقعا می تواند به پوست کودک آنها آسیب برساند. گرمای بیش از حد باعث خشکی هوا و ایجاد رطوبت کم در خانه می شود که باعث خشکی بیشتر پوست کودک می شود اما راهی برای گرم نگه داشتن و همچنین مرطوب نگه داشتن هوا به اندازه کافی وجود دارد. می توانید از یک دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید.

هر روز برنامه ای برای ماساژ داشته باشید
ماساژ با روغن قبل از حمام، پوست خشک را تغذیه می کند، بافت پوست را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و گردش خون را بهبود می بخشد. به علاوه، چه کسی از ماساژ لذت نمی برد؟ این فقط ماساژ روغنی نیست که پوست را ترمیم می کند، ماساژ با روغن ها و لوسیون های مخصوص کودک در شب قبل از خواب نیز آبرسانی را در طول شب برای کودک شما تضمین می کند و همچنین خواب عمیقی را برای کودکتان به ارمغان می آورد.

آنها را به خوبی بپوشانید
لباس های هوشمند نقش بسیار زیادی در محافظت از پوست کودک شما دارند. بنابراین، هنگام پوشاندن لباس کودک در فصل زمستان، به خاطر داشته باشید که او را به صورت چند لایه لباس بپوشانید. این کار کمک می کند راحت تر به کودک لباس جدیدی بپوشانید یا برای جلوگیری از گرم شدن کودک بتوانید به راحتی لباس او را در بیاورید. مطمئن شوید که هر لباسی که انتخاب می کنید از پارچه نرم و سبک ساخته شده است که پوست کوچولوی شما را تحریک نمی کند.

  عوارض رژیم‌های لاغری سریع

اجازه ندهید فصل زمستان مانع لذت بردن از نوازش های اضافی با نوزادتان شود. در عوض، از این فصل دوست داشتنی با کودک کوچک خود لذت ببرید و پوست لطیف آنها را به خوبی تغذیه و با نکات ذکر شده محافظت کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان