هشدار مار زنگی برای پارک‌ها و مسیرها در خلیج شرقی صادر شد

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، با گرم شدن هوا و فعال تر شدن مارها، The East Bay Regional Park District هشداری برای مارهای زنگی صادر کرده است.

مارها، به‌خصوص مارهای زنگی در هوای گرم (جهت کاوش کردن در محیط زندگیشان) ظاهر می‌شوند. این اتفاق می‌تواند موجب دیده شدن آن‌ها توسط انسان ها و سگ ها بشود.

چندین توصیه‌ای که The East Bay Regional Park District منتشر کرده به شکل زیر است:

از تنهایی پیاده روی و کوهنوردی کردن خودداری کنید تا در شرایط اضطراری بتوانید از دیگران کمک بگیرید. حین پیاده روی کردن یا دویدن، مسیر جلوی خود را با دقت ببینید. از رفتن به روی سبزه ها (سبزه های بلند) خودداری کنید. قبل از نشستن بر روی سنگ یا تکه‌های چوب، اطراف و زیر آن را با دقت بررسی کنید. از گذاشتن دست و پاهایتان در جایی که دقیق قابل رویت نیست، خودداری کنید. قلاده سگ های خود را باز نکنید.

همچینین در صورت مشاهده‌ی یک مار زنگی، باید شما آنجا را ترک کنید و هیچ تلاشی برای گرفتن آن مار، یا آسیب رساندن به آن نکنید. در صورتی که در مسیر پیاده روی، شاهد مار زنگی بودید، اجازه دهید تا عبور کند و سپس شما به آرامی و با دقت از محیط دور شوید.

در صورتی که توسط یک مار زنگی نیش زده شده اید از کسی بخواهید تا با ۹۱۱ تماس بگیرد؛ آرامش خود را حفظ کنید به آرامی دراز کشیده و قسمت نیش خورده را پایین تر از قلب خود قرار دهید. دریافت سریع کمک‌های پزشکی بسیار حیاطی است. در صورتی که هنگام نیش خوردن، تنها بوده اید، به آرامی راه رفته و از شخصی درخواست کنید تا با ۹۱۱ تماس بگیرد. به آرامی راه بروید؛ ندوید.

  ورود آخرین طوفان به منطقه East Bay و دردسرهای جدید برای ساکنین

اگر توسط نوع دیگری از مارها، دچار نیش زدگی شده اید، محل زخم را با آب و صابون و یا ضد عفونی کننده‌ها شسته، و به سراغ درمان (مراقبت های) پزشکی بروید.

از بین بردن، خارج کردن، کشتن و برداشتن هر گونه حیوان یا گیاه از park district غیر قانونی است.

اگر خیلی مطمئن نیستید که توسط چه ماری دچار نیس زدگی شده اید:

در صورت وجود دو جای نیش (در برخی موارد نادر، یک جای نیش) به همراه درد و احساس سوختگی شدید در محل زخم، شما توسط مار زنگی دچار نیش زدگی شده‌اید. باقی مارها عموما، چندین جای دندان در محل زخم به جای گذاشته و معمولا احساس سوختگی در محل زخم برای قربانی به همراه نمی‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان