• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • توافق اولیه برای افزایش سقف بدهی ۳۱ هزار میلیارد دلاری دولت فدرال آمریکا

توافق اولیه برای افزایش سقف بدهی ۳۱ هزار میلیارد دلاری دولت فدرال آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، و کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، با دست‌یابی به یک توافق اولیه برای افزایش سقف بدهی ۳۱ هزار میلیارد دلاری دولت فدرال آمریکا، به بن‌بست چند ماهه در مذاکرات مربوط به این امر پایان دادند.

مک‌کارتی شامگاه شنبه ۶ خرداد در توییتی نوشت که دقایقی پیش با رئیس جمهوری تلفنی تماس گرفته است و آنها «بر سر اصول به توافقی رسیده‌ایم که شایسته مردم آمریکا است.»

به گزارش رویترز این توافق، سقف بدهی‌ دولت فدرال را برای مدت دو سال افزایش می‌دهد، هزینه‌ها را در آن زمان محدود می‌کند، و شامل برخی «الزامات کاری اضافی» در رابطه با برنامه‌های ویژه نیازمندان است.

جو بایدن و کوین مک‌کارتی بعد از ظهر شنبه در یک تماس تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای پیرامون این توافق گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش رویترز، این توافق ابتدایی ممکن است مسیر سختی را در کنگره پیش رو داشته باشد.

این توافق پس از ماه‌ها درجا زدن در یک نقطه، به جلوگیری از وقوع یک بحران اقتصادی که ممکن است باعث عدم پرداخت بدهی شود، کمک خواهد کرد.

اما تنها در صورتی از وقوع بحران اقتصادی جلوگیری خواهد شد که کنگره آمریکا پیش از اتمام مهلت تعیین‌شده توسط وزارت خزانه‌داری، با این توافق موافقت کند و سقف بدهی افزایش یابد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۵ خرداد هشدار داده بود که در صورت عدم افزایش سقف بدهی تا تاریخ ۱۴ خرداد، دولت فدرال دچار مشکل خواهد شد.

جمهوری‌خواهان کنترل‌کننده مجلس نمایندگان آمریکا برای کاهش شدید هزینه‌ها و سایر شرایط، از جمله الزامات کاری جدید در برنامه‌های کمکی برای آمریکایی‌های کم‌درآمد و حذف بودجه از خدمات درآمد داخلی، سازمان مالیاتی ایالات متحده، فشار آورده‌اند.

  ساخت و ساز و بازسازی در اسکله کاپیتولا آغاز می‌شود

آنها گفتند که می‌خواهند رشد بدهی ایالات متحده را که اکنون تقریباً برابر با تولید سالانه اقتصاد این کشور است، کند کنند.

گفتگوهای دوجانبه میان جو بایدن و کوین مک‌کارتی به طور جدی از روز ۲۵ اردیبهشت آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان