• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • هفت دردی که فقط با آجیل درمان می‌شود

هفت دردی که فقط با آجیل درمان می‌شود

پیام جوان: آجیل حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع و سایر مواد مغذی مانند ویتامین ها، پروتئین، فیبر و غیره است که می تواند مانعی در برابر برخی از انواع سرطان و بیماری های قلبی باشد. در ادامه ۷ دردی که فقط با آجیل درمان می‌شود را بررسی می‌کنیم.

مدیریت دیابت
این میزان بالای چربی های غیراشباع در فندق است که می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق و کنترل بهتر دیابت نوع ۲ منجر شود. فندق همچنین سرشار از ویتامین E است که به جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می کند و در عین حال از سلامت پوست محافظت می کند و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

بهبود سطح خلق و خو
پسته کالری بسیار کمی دارد و تنها ۴ کالری در هر اونس دارد. خوردن پسته همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه مرتبط است، زیرا تنفس را آسان می کند. پسته سرشار از آنتی اکسیدانی به نام گاماتوکوفرول است که به سلامت سیستم عصبی کمک می کند. علاوه بر این پسته حاوی ویتامین B.6 است که ارتباط مستقیمی با بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

کلسترول بد را کاهش می دهد
مصرف تخمه کدو تنبل باعث محافظت در برابر سرطان پروستات، تقویت مثانه و نقش پیشگیرانه در برابر پوکی استخوان می شود. دانه های کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند و به دلیل وجود فیتواسترول ها. سطح کلسترول LDL را کاهش می دهد.

علائم افسردگی را کاهش می دهد
سلنیوم موجود در کشمش به سلامت پوست کمک می کند. کشمش همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A. the Web است. و منجر به کاهش علائم افسردگی و مشکلات عصبی می شود.

  نگاهی به خواص درمانی لبو

کاهش التهاب
گردو علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی ایفا می کند که می تواند منجر به بیماری قلبی، سرطان و پیری زودرس شود. گردو غنی ترین آجیل از نظر اسیدهای چرب امگا ۳ است که با تورم و التهاب مبارزه می کند. گردو همچنین حاوی منگنز است که می تواند علائم PMS را تا حدودی کاهش دهد.

افزایش سلامت روده
بادام حاوی سه گرم فیبر در هر سه اونس است و غنی ترین آجیل از نظر ویتامین E است.مصرف منظم بادام در کاهش وزن نیز موثر است. تحقیقات نشان می دهد کسانی که این آجیل را به طور منظم مصرف می کنند نباید نگران افزایش قند خون خود باشند. بادام حتی با افزایش باکتری های خوب و تقویت سیستم ایمنی از روده ها محافظت می کند.

بهبود دهنده سطح حافظه
بادام زمینی سرشار از روی و آهن است و به جلوگیری از کم خونی کمک می کند و در عین حال به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بادام زمینی منبع خوبی از منیزیم است و هر اونس ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم را تامین می کند. مصرف منیزیم با بهبود سطح حافظه و محافظت در برابر از دست دادن حافظه مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان