استفاده یک شرکت ساکن در بی اریا از هوش مصنوعی برای کنترل آتش سوزی

پیام جوان: به گزارش ای بی سی سون نیوز، یک کمپانی در حوضه‌ی تکنولوژی از Bay Area با استفاده از هوش مصنوعی به کمک مردم آمده تا بتواند دقایقی پس از شروع یک آتش سوزی در محیط بیرون، آن را تشخیص بدهد. توسعه دهندگان این تکنولوژی باور دارند که این حرکت می‌تواند در ارتباط با نجات جان افراد و املاک (از آتش سوزی) متفاوت عمل کرده و شاهد پیشرفت چشمگیری باشند.

سیستم هشدار دود در داخل ساختمان سالیان سال است که وجود دارد، اما سنسور تشخیص آتش سوزی یا برای محیط های خارجی هدف این کمپانی از Bay Area بوده است.

یکی از بنیان گذاران Torch Sensors به نام واسیا ترمسین بیست و سه ساله در این باره می‌گوید که با گنجاندن چندین سنسور در این دستگاه کوچک و نصب آن در محیط های خارجی، میتوان لحظاتی پس از شروع آتش سوزی آن را شناسایی کرد. این دستگاه با انرژی خورشیدی کار کرده و از هوش مصنوعی در ضمینه‌ی تشخیص آتش سوزی استفاده می‌کند.

هر سنسور دارای دوربین‌های مادون قرمز، سنسور تشخیص گاز و حسگر رطوبت بوده و تمام این اطلاعات در لحظه به دست مصرف کننده می‌رسد. در صورت تشخیص آتش سوزی، توسط اپلیکیشن، هشداری به گوشی شما ارسال می‌شود.

طبق گفته‌ی تیم اجرایی، هدف اصلی این تکنولوژی این است که در مدت زمانی که آتش سوزی قابل مهار شدن است بتوان آن را کنترل کرد.

Torch Sensors قرار است تا در فصل پاییز با قیمت ۲۹۹ دلاری برای عموم عرضه شود.

  تصمیم انویدیا برای کمک به ساخت یک اکوسیستم مرتبط با فناوری هوش مصنوعی در ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان