کارمند سابق اپل در سن فرنسیسکو به سرقت اسرار شرکت متهم شد

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، اف‌بی‌آی اعلام کرد که یک کارمند سابق اپل به سرقت اسرار تجاری خودروهای خودران قبل از فرار وی به چین در سال ۲۰۱۸ متهم شده است.

مظنون وبائو وانگ ۳۵ ساله از مانتین ویو است.

کیفرخواست او تنها یکی از پنج موردی است که روز سه شنبه توسط کارگروه فناوری اخلالگر تازه تشکیل شده مبارزه با سرقت مالکیت معنوی که به گفته کارشناسان، تهدیدی نوظهور است، اعلام شد.

این کیفرخواست نشان می‌دهد که وانگ در سال ۲۰۱۶ توسط اپل استخدام شد و تقریباً دو سال پس از دستیابی به اطلاعات حساس این شرکت، فعالیت برای یک شرکت چینی ناشناس را پذیرفت، اما تا چهار ماه بعد به اپل اطلاع نداد.

پس از ترک وانگ از اپل بود که طبق گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، اپل متوجه شد که در آخرین روزهای کاری خود به حجم زیادی از داده های اختصاصی دسترسی داشته است.

رمزی، وکیل ایالات متحده در کالیفرنیای شمالی می‌گوید از جمله موارد کشف شده از دستگاه‌های خانه وانگ، کد منبع کل پروژه سیستم خودکار اپل بود.

بر اساس کیفرخواست، وانگ یک بلیط یک طرفه از سن فرنسیسکو به چین خرید و سپس در همان شبی که خانه‌اش بازرسی شد، پرواز کرد.

کارشناسان محلی می گویند مشکل در اینجا اطلاعات دزدیده شده نیست، زیرا هوش مصنوعی در پنج سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است، بلکه نگرانی‌ها درباره‌ی نحوه استفاده از این اطلاعات است.

اگر وانگ مجرم شناخته شود، ممکن است برای هر نقض اسرار تجاری تا ۱۰ سال زندان محکوم شود.

  آژانس حمل و نقل BART برای همگامی با افزایش هزینه ها و تورم، کرایه ها را 3.4 درصد افزایش می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان