نگاهی به پدیده‌ی زلزله و انواع آن در کالیفرنیا

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، اگر در کالیفرنیا زندگی می‌کنید، دیر یا زود زلزله را احساس خواهید کرد و بسته به اینکه در کدام قسمت از ایالت هستید، زلزله می‌تواند یک اتفاق عادی باشد.

کالیفرنیا صدها زمین لرزه را در سال ثبت می کند، اما اکثریت آنها با قدرت پایین هستند و حتی ممکن است توسط کسی احساس نشوند.

طبق گفته‌ی اداره حفاظت کالیفرنیا، ایالت طلایی معمولاً هر سال دو یا سه زمین لرزه بزرگ را دریافت می کند که به اندازه کافی قوی هستند که خسارات متوسطی ایجاد کنند و ممکن است در هر زمانی از سال رخ دهند .

بر اساس DOC، زمین لرزه ها اگر بین ۵٫۰ تا ۵٫۹ ریشتر باشند، «moderate»، اگر بین ۶٫۰ تا ۶٫۹ باشد «large»، «major» به معنای بین ۷٫۰ تا ۷٫۹ و اگر بالاتر از ۸٫۰ باشند، «great» در نظر گرفته می شوند.

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زمین لرزه ای به اصطلاح “بزرگ” که در کالیفرنیا در مورد آن صحبت می شود، یک زمین لرزه فرضی به بزرگی ۷٫۸ یا قوی تر است که احتمالاً در جنوب کالیفرنیا رخ می دهد و باعث بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت می شود.

چند گسل در کالیفرنیا وجود دارد؟

گسل‌ها شکستگی‌هایی در پوسته زمین هستند که در آن یک طرف می‌تواند نسبت به طرف دیگر حرکت کند و طول این گسل‌ها تا چند صد مایل می‌رسد.

به گفته اداره زلزله کالیفرنیا، یک سازمان مستقل که توسط ایالت برای مدیریت بیمه نامه های مربوط به زلزله ایجاد شده است، بیش از ۵۰۰ گسل فعال و ۱۵۷۰۰ گسل شناخته شده در این ایالت وجود دارد .

  میانگین قیمت گاز ایالات متحده در طول 2 هفته گذشته 5 سنت افزایش یافته است

CEA گفت که اکثر مردم کالیفرنیا در ۳۰ مایلی یک گسل فعال زندگی می کنند.

این گسل ها در دو صفحه در کالیفرنیا قرار دارند که عبارتند از صفحه اقیانوس آرام و صفحه آمریکای شمالی.

مرز اولیه بین این دو صفحه گسل سن آندریاس است که از شمال به جنوب در امتداد ساحل کالیفرنیای شمالی کشیده شده و سپس در قسمت جنوبی ایالت به داخل خشکی و به باخا کالیفرنیا حرکت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان