پس لرزه‌های یک خبر در بازار دلار

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در ۲ روز گذشته وارد فاز نزولی شده است. بررسی ها نشان می دهد خریداران به طور موقت از بازار ارز عقب‌نشینی کرده‌اند؛ بطوریکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نه تنها خبری از رشد قیمت دلار نبود، بلکه بازار در مسیر نزولی حرکت کرد.

روز سه‌شنبه خبرنگار وال‌استریت ژورنال در پیام توییتری خود از آغاز همکاری‌های ایران و آژانس انرژی اتمی خبر داد. با انتشار این خبر روند نرخ دلار تغییر فاز داد و کاهشی شد.

تحلیلگران بر این باورند که انتظارات تورمی فعالان بازار تهران نسبت به انتشار سیگنال‌هایی در زمینه بهبود روابط خارجه کشور حساسیت بالایی داشته و در صورت تداوم انتشار اخبار این‌چنینی احتمال مشاهده روند‌های کاهشی دیگری نیز در نرخ ارز وجود دارد.

بخشی از بازیگران ارزی نیز باور دارند، دلار پس از چند روز افزایش قیمت در فاز استراحت قرار گرفته است و معامله‌گران سعی دارند با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ حواله درهم و دلار در بازار ارز هرات نوسان افزایشی را تجربه کند،این امرممکن است قدرت بازیگران ارزی تهران برای صعود را بیشتر کند.

  سکه تمام در محدوده ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان