تاثیر زیره در کاهش وزن

پیام جوان: اگر برای لاغری شکم به دنبال راه حل هستید، در ادامه بهترین روش و طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم را مطالعه کنید.

به گزارش نیوحرف، ما در زمانی زندگی می کنیم که استرس بخشی از زندگی ما شده است و استرس بیش از حد منجر به افزایش وزن می شود. برای کمک به کاهش وزن افراد، رژیم غذایی محبوبیت زیادی به دست آورده اند. داروهای گیاهی و طب سنتی از بهترین روش های لاغری است.

بهترین روش و طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم
یکی از این بهترین این گیاهان زیره سبز برای لاغری شکم است. زیره ادویه ای است که از گیاه زیره سبز به دست می آید. این گیاه بومی آسیا، آفریقا و اروپا است. همچنین مردم در سراسر جهان از آن برای طعم دادن به وعده های غذایی استفاده می کنند. علاقه مردم به زیره سبز اخیراً افزایش یافته است، زیرا تحقیقات جدیدتری برای حمایت از برخی از مزایای سلامتی آن موجود است. در این مقاله، بهترین روش و طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم توضیح می دهیم.

آیا زیره سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟
زیره به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود می تواند به کاهش وزن کمک کند . همچنین می تواند بر سیستم گوارشی تأثیر بگذارد. سرشار از آنتی اکسیدان است، برای بهبود سیستم ایمنی و سلامت روده، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به سرطان نویدبخش است.

زیره سبز با کمک به سلول‌ها برای پاسخ مناسب به گلوکز و انسولین به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. هنگامی که قند خون شما بالا باشد، گلوکز بیشتری می تواند در سلول های شما ذخیره شود که برای انرژی لازم است و می تواند به چربی تبدیل شود.افزایش متابولیسم می تواند به کاهش وزن سریعتر کمک کند. اگر می‌پرسید آیا دمنوش زیره سبز برای کاهش وزن مفید است، پاسخ مثبت است، زیرا یک قاشق غذاخوری زیره سبز تقریباً حدود هشت کالری دارد.

  گلوله عضلانی چیست؟ و چطور می‌شود بروز آن را به حداقل رساند؟

با این حال، انتظارات خود را کنترل کنید. زیره سبز یک چربی سوز معجزه آسا نیست که بدون تلاش و تمرین موجب لاغری شکم شما شود. اگر واقعاً می خواهید نتایج استفاده از زیره سبز را برای کاهش وزن مشاهده کنید، باید رژیمی را رعایت کنید که باعث کاهش چربی می شود.

چگونه از زیره برای کاهش وزن استفاده کنیم؟
اگر تصمیم گرفته اید زیره را برای کاهش وزن امتحان کنید، ممکن است به چند ایده در مورد نحوه استفاده از آن نیاز داشته باشید.

نوشیدنی زیره سبز
ادویه زیره
مکمل های زیره سبز

۳ راه برای استفاده از زیره برای کاهش وزن

۱- نوشیدنی زیره سبز
دم کردن نوشیدنی زیره در خانه یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از زیره برای کاهش وزن است. برای کاهش وزن، نوشیدن یک لیوان زیره را دو بار در روز با معده خالی مصرف کنید. همچنین می توانید مقداری آب لیمو یا لیموترش را در آب زیره بفشارید تا کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید.

۲- دویه زیره سبز
افزودن مقداری پودر زیره به وعده های غذایی به شما کمک می کند تا از فواید شگفت انگیز آن بهره مند شوید. همچنین خوشمزه است، بنابراین یک موقعیت برد-برد است. افزودن زیره به وعده های غذایی یک راه عالی برای استفاده از زیره برای کاهش وزن است. بنابراین، قبل از خوردن آن سالاد سبزیجات، مقداری پودر زیره روی آن بپاشید. می توانید پودر زیره را به سایر غذاها و تنقلات مانند ماست اضافه کنید و همچنان از فواید آن بهره مند شوید.

۳- مکمل زیره سبز
شما می توانید بدون تهیه کردن دم کرده زیره یا استفاده از پودر زیره نیز از خواص آن بهره مند شوید. مکمل های زیره جایگزین ساده تری هستند. هنگام مصرف مکمل ها، حتما دستورالعمل ها را دنبال کنید.

اصول مصرف زیره سبز برای لاغری
بهترین روش و طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم، مصرف دمنوش صبح ناشتا است. حتی می توانید آن را در یک بطری نگهداری کنید و در طول روز از آن بنوشید. نه تنها برای کاهش وزن، بلکه دمنوش زیره سبز برای مو و پوست نیز مفید است . فرآیند تهیه دمنوش برای کاهش وزن بسیار آسان و زمان‌بر است.

  شناسایی کوچک‌ترین و نزدیک‌ترین سیاه چاله به زمین

یکی دیگر از راه‌های مصرف زیره این است که آن را برشته کنید تا عطر معطر آن آزاد شود و سپس آن را به صورت پودر ریز آسیاب کنید. می توانید پودر زیره برشته را روی سالاد یا میوه ها اضافه کنید یا حتی آن را با ماست مخلوط کنید. اجازه دهید ساده ترین راه را برای تهیه این معجون به شما نشان دهیم که ظرف چند دقیقه آماده نوشیدن است.

مرحله ۱: دانه های زیره سبز را خیس کنید
تنها چیزی که نیاز دارید یک یا دو قاشق زیره سبز و دو فنجان آب است. آب را در یک قابلمه گرم کنید و زیره سبز را به آب اضافه کنید. اجازه دهید آب برای چند دقیقه بجوشد تا به نقطه جوش برسد.

شعله را خاموش کنید، درب قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید زیره سبز به مدت ۱۰ دقیقه در آب بماند. این کمک می کند تا عصاره زیره سبز وارد آب شود. اگر نمی خواهید زیره سبز را بجوشانید، فقط می توانید ادویه را در آب خیس کنید و به مدت ۱۰ دقیقه (یا یک شب) روی آن را بپوشانید و آماده مصرف است. خیساندن دانه های زیره سبز ضروری است زیرا متورم می شود و مواد مغذی ضروری را آزاد می کند.

مرحله ۲: دانه های زیره را صاف کنید
پس از اینکه زیره سبز را خیس کردیدد، رنگ آب به رنگ زرد خاکی در می آید. سپس زیره سبز را در یک لیوان یا فنجان صاف کنید. دانه ها را دور بریزید.

مرحله ۳: عسل را اضافه کنید
اگر طعم دمنوش زیره سبز را دوست ندارید، نصف قاشق چایخوری عسل اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. عسل همچنین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می شود. نه تنها یک جایگزین عالی برای شکر است، بلکه به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی آن نیز شناخته شده است. عسل همچنین اشتها را سرکوب می کند و از این رو به جلوگیری از میان وعده های غیر ضروری در طول روز کمک می کند.

  تخم خربزه، منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی

مرحله ۴: با معده خالی بنوشید
نوشیدن دمنوش زیره با معده خالی به هضم غذا، افزایش متابولیسم، رفع یبوست و دفع سموم از بدن، اول صبح کمک می کند. بهتر است دمنوش زیره سبز را به صورت گرم مصرف کنید. همچنین می توانید لیمو، زردچوبه یا دارچین را در دمنوش خود اضافه کنید. همه این مواد ترکیبی عالی برای افزایش طعم و کاهش وزن ایجاد می کنند.

ماست و زیره سبز برای لاغری
ماست و زیره سبز برای لاغری یک میان وعده مفید و خوش طعم است. یک قاشق چایخوری پودر زیره را با یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید و بعد از غذا به مدت ۱۵ روز میل کنید.

نتایج نشان می دهد افرادی که ماست را با زیره مصرف کردند، سطح سرمی کلسترول ناشتا، تری گلیسیرید و LDL (بد) و افزایش HDL (خوب) را کاهش دادند. بر اساس این مطالعه، وزن، BMI، دور کمر، توده چربی و درصد آن به طور قابل توجهی کاهش یافت.

سخن آخر
در این مطب به بهترین روش مصرف زیره سبز برای لاغری شکم اشاره کردیم، باما همانطور که همه ما می دانیم بیش از حد هر چیزی برای سلامتی مضر است. اگر به اشتباه مصرف شود، مقدار بیش از زیره سبز می تواند عوارض جانبی داشته باشد. از آنجایی که طبع زیره گرم است، مصرف بیش از حد آن در دوران قاعدگی می تواند منجر به خونریزی شدید شود.

از آنجایی که زیره توانایی کاهش سطح قند خون را دارد، باید مقدار آن برای بیماران دیابتی و زنان باردار کنترل شود زیرا تولید شیر مادر را کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان