• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • آیا استیو جابز همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است؟

آیا استیو جابز همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است؟

پیام جوان: در ۲۵ آوریل، سایت خبری to5Mac9 متمرکز بر اخبار شرکت اپل گزارش داد که شرکت Big Tech یک برنامه اسکنر آزمایشی به نام Virtual Scanner II را در آخرین نسخه بتا مک او اس (MacOS Ventura 13.4) حذف کرده است که متعاقباً باعث حذف وایت‌پیپر بیت‌کوین که از سال ۲۰۱۸ در سیستم عامل مک قرار داشت، شده است.
به نقل از اقتصاد آنلاین، همانطور که توسط کوین‌تلگراف گزارش شده است، یک پست وبلاگی در ۵ آوریل از شرکت فن‌آوری Andy Baio نشان داد که یک نسخه PDF از وایت پیپر بیت‌کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو فقید نوشته شده بود در پنج سال گذشته به تمام نسخه‌های سیستم عامل مک او اس ارسال شده بود.
این فایل PDF در پوشه‌ای به نام Virtual Scanner II در macOS قرار داده شده بود که تا چند ماه اخیر کسی متوجه آن نشده بود.
هیچ‌کس نمی‌داند چرا این فایل PDF آنجا بوده است، اما گمان می‌رود که این فقط یک شوخی در میان مهندسان اپل باشد.
به گزارش Apple Insider، این اتفاق تئوری‌های توطئه بزرگی را بر سر زبان‌ها انداخته است، مانند اینکه شخصیت اصلی ساتوشی ناکاموتو شاید همان استیو جابز بنیانگذار اپل باشد.
با این حال، اپل فورا این فایل را در آخرین بروزرسانی از آخرین نسخه‌های سیستم عامل مک حذف کرده است.
این وایت‌پیپر در پوشه‌ای در برنامه Image Capture و سایر فایل‌های به ظاهر تصادفی مانند PDF و تصاویر قرار داشت.
سایت خبری to5Mac9 در ادامه افزود: این تقریباً نظریه اصلی ما را تأیید می‌کند که هم وایت پیپر بیت‌کوین و هم ابزار‌های داخلی هرگز قرار نبود توسط کاربران عادی پیدا شود.
علاوه بر این طی آخرین اخبار کریپتویی مرتبط با شرکت اپل، این شرکت در یک دادگاه کالیفرنیا محکوم به نقض قوانین رقابت ایالتی در پی ممانعت این غول فناوری در استفاده توسعه‌دهندگان NFT از روش‌های پرداخت درون برنامه‌ای بوده است.
این شرکت سعی کرد سازندگان و توسعه دهندگان NFT را مجبور کند از پلتفرم پرداخت خود استفاده کنند، جایی که ۳۰ درصد کمیسیون از آنها دریافت می‌شود.

  پنهان بودن یک سند بیت کوینی در رایانه‌های مک

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان