احتمال ورود سکه به کانال جدید

پیام جوان: به گزارش اقتصاد نیوز، بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز و سکه نشان می‌دهد به دنبال نوسانات افزایشی نرخ دلار در روز گذشته سکه بازان داخلی نیز ترغیب شدند و در موقعیت خرید قرار گرفتند. در واقع می توان گفت حرکت سکه بازان با دلار هماهنگ شد.

طبق اعلام سایت اتحادیه، سکه تمام دیروز تا سطح ۳۱ میلیون و ۹۵۱هزار تومان بالا رفت. این قیمت نسبت به عصر سه شنبه بیش از ۶۰۰ هزار تومان صعود را نشان می دهد.

در شرایط فعلی ارزش ذاتی سکه زیر ۲۵ میلیون تومان قرار دارد. فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه در حول و حوش ۷میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است.این امر از نگاه برخی از فعالان‌ بازار حکایت از وضعیت پرریسک بازار سکه دارد.

فعالان بازار می گویند در صورتی که سکه تمام در بازار امروز با شوک صعودی دلار روبرو شود احتمال ورود سکه به کانال جدید هم محتمل خواهد بود. این دسته از تحلیلگران باور دارند با ورود سکه به کانال جدید خریداران جدیدی روانه بازار خواهند شد.

عده ای باور دارند بخشی از سرمایه از بازار سهام خارج شده و به سوی بازار سکه روانه شده است. نشانه تمایل بازیگران سهام به سکه، رشد ارزش سکه در معاملات بورس کالا بود.

دیروز قیمت سکه در بورس در کانال ۳۳ میلیون تومان قرار داشت.

  مسکن مهر: چاله‌های بزرگ مالی، واحدهای ناتمام و عدم توجه به سرانه‌های آموزشی و درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان