• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص فوق العاده آلوئه ورا برای پوست

خواص فوق العاده آلوئه ورا برای پوست

پیام جوان: آلوئه ورا نوعی کاکتوس است که از هزاران سال پیش در مناطق گرمسیری برای درمان بیماری های مختلف پوستی استفاده می شد. امروزه به دلیل خاصیت درمانی و مرطوب کننده آلوئه ورا به عنون یک ماده مفید در محصولات پوستی استفاده زیادی می شود.

به گزارش نیوحرف، یکی از خواص بسیار مفید آلوئه ورا برای پوست، رفع چین و چروک و خطوط پوستی می باشد. در ادامه نگاه دقیق تری به خواص آلوئه ورا برای چین و چروک صورت و طریقه مصرف آن روی پوست می پردازیم.

آلوئه ورا برای کاهش چروک صورت
برای استفاده از خواص آلوئه ورا بر روی پوست اکثرا از ژل آلوئه ورا استفاده می شود ، اما می توان به صورت خوراکی به عنوان مکمل یا قرص آن را مصرف کرد. مصرف مکمل های آلوئه ورا نیز میتوانند در کاهش چین و چروک نیز نقش مفیدی ایفا کنند.

الوئه ورا داروی مولکولی به نام استرول است که باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شود که برای پوست بسیار مفید است و باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شود. اسید هیالورونیک به پوست کمک میکند که رطوبت خود را حفظ کند و در نتیجه چین و چروک ها کمتر به چشم ایند.

طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست
در حالی که اکثر دانشمندان و بخش تحقیقاتی پوست بر روی مکمل های آلوئه ورا تحقیق می کنند اما آلوئه ورا به صورت موضعی نیز می تواند به کاهش چین و چروک کمک زیادی کند. این ممکن است به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آلوئه ورا باشد.

برای استفاده و بهرمندی از خواص آلوئه ورا بر روی پوست می توانید از ژل آلوئه ورا که در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های محصولات بهداشتی وجود دارند استفاده کنید. همچنین اگر دسترسی به برگ آلوئه ورا دارید می توانید از برگ تازه آن استفاده کنید و ژل آن را بیرون بیاورید.

  برای درمان واریس پا، از انجام این روش ها غافل نشوید

نکته مهم : اگر برای بار اول از آلوئه ورا استفاده می کنید می بایست ابتدا باید آزمایش پچ انجام دهید که مطمئن شوید آلوئه ورا برای شما ایمن است یا به آن حساسیت دارید. اگر واکنشی ایجاد کردید نباید از آن استفاده کنید.

هنگامی که مطمئن شدید استفاده از ژل برای شما بی خطر است می توانید از آن استفاده کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا صورت خود را تمیز کرده و آن را خشک کنید
با انگشتان تمیز یک لایه نازک از ژل را روی صورت خود بمالید
بگذارید تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بماند، بیشتر از ۱۰ دقیقه نباید روی پوست بماند زیرا باعث خشکی می شود.
سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید
سپس مرطوب کننده روی پوست خود بزنید
این کار را یکبار در روز تکرار کنید.
نحوه استفاده از برگ آلوئه ورا :ابتدا به اندازه مورد نیاز از پایین برگ بریده شود و پوست آن را جدا کنید و ژلی که از آن بیرون می آید را به آرامی روی صورت خود بمالید.

سایر درمان های طبیعی برای چین و چروک
علاوه بر آلوئه ورا می تواند چند داروی طبیعی دیگر برای کاهش چین و چروک پوست استفاده کرد. یکی از این موارد جینسینگ است که توانایی کند کردن اثرات پیری از جمله تغییرات پوستی مانند چین و چروک را داشته باشد.

جینسنگ: استفاده از کرم یا عصاره جینسنگ بر روی پوست می تواند به جوگیری از چین و چروک چشم بسیار مفید باشد و همچنین باعث هیدراته کردن و نرمی پوست نیز می شود. علاوه بر این جینسنگ با محافظت از پوست در برابر آفتاب می تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

  آیا خوردن آب قبل از غذا برای بدن مفید است؟

عسل: استفاده از عسل بر روی پوست می تواند باعث تسکین التهاب و تقویت ترمیم زخم ها شود. همچنین به پوست کمک می کند که رطوبت را حفظ کند و باعث کاهش ظاهر چین و چروک می شود.

فواید آلوئه ورا برای پوست
آلوئه ورا به دلیل آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که دراد می تواند به راحتی از پوست محافظت کند. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه داشته و در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.
آلوئه ورا وقتی روی زخم قرار می گیرد با افزایش تولید کلاژن باعث بهبود سریع زخم می شود و به بازسازی پوست کمک زیادی می کند. این گیاه پر خاصیت به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند باعث تسکین آفتاب سوختگی پوست شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان