دادگاه نیما مومنی متهم به قتل باب‌ لی به هفته‌ی آینده موکول شد

پیام جوان: دادگاه «نیما مومنی» متهم به قتل «باب‌ لی»، بنیانگذار برنامه «کش اپ» مطابق با قرار قبلی در روز سه‌شنبه برگزار شد، اما به درخواست وکیل متهم برای دسترسی به مدارک بیشتر، به هفته آینده موکول شد.

بروک جنکینز، دادستان منطقه سانفرانسیسکو با اشاره به تعویق دادگاه گفت: «وکیل آقای مومنی برای محاکمه امروز آماده نبود. او می گوید تاخیر در برگزاری دادگاه تا هفته آینده، خانواده و‌دوستان باب لی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بازجویان این پرونده پس از مرگ باب لی به تلفن‌ها و پیامک های او دسترسی پیدا کرده‌اند و متوجه تماس‌های متعدد بین باب لی و خزر مومنی شده‌اند.

دادستان پرونده می‌گوید: «احتمالا یکی از دلایل قتل باب لی، رابطه او با خواهر فرد مظنون، آمریکایی ایرانی‌تبار بوده است و مومنی و باب لی اندکی قبل از حمله با چاقو، در یک وسیله نقلیه با هم بوده‌اند.»

وکیل نیما مومنی پس از دادگاه و در جمع خبرنگاران گفت که آقای مومنی به وقتش اعلام بی‌گناهی میکند.

باب لی ۴۳ ساله، حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد چهارم آوریل، ۱۵ فروردین مورد اصابت چاقو قرار گرفت و بر اثر جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

باب لی در جامعه فناوری آمریکا فردی شناخته‌ شده بود که با گوگل و اسکوئر همکاری می‌کرد. برنامه کش‌اپ که به نوشته نشریه «فوربز»، ۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد، به عنوان جایگزینی برای خدمات بانکداری سنتی به کاربران امکان انتقال پول از طریق یک برنامه تلفن همراه را می‌دهد.

پلیس سان‌فرانسیسکو روز پنجشنبه ۲۴ فروردین، از دستگیری نیما مومنی، موسس ۳۸ ساله شرکت نرم‌افزاری «اکسپند آی تی»، به ظن قتل در شهر «اِمری ویل»، کالیفرنیا خبر داد.

  حمله سایبری به سیستم‌های آب در پنسیلوانیا: تحقیقات فدرال آغاز شد

بر اساس گزارش صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان