• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • کپی‌برداری اپل از یک اپلیکیشن‌ مشهور، برای یادداشت‌نویسی در سیستم عامل iOS 17

کپی‌برداری اپل از یک اپلیکیشن‌ مشهور، برای یادداشت‌نویسی در سیستم عامل iOS 17

پیام جوان: شرکت اپل به زودی در ویژگی جدیدی برای یادداشت‌نویسی در سیستم عامل iOS 17 خود خواهد گنجانید که گفته می‌شود کپی‌ّبرداری از یک اپلیکیشن‌ مشهور است.

مطابق اخباری که به تازگی منتشر شده، یکی از ویژگی‌های جدید iOS 17 در حقیقت کپی یکی از اپلیکیشن‌های محبوب است.

به نقل از رسانه‌ها، ویژگی مزبور که نوعی روزنگاری تلقی می‌شود، در واقع کپی‌برداری از نرم‌افزار مشهور Day One به‌شمار می‌آید.

به گزارش ایتنا از ۹to5mac یکی از ویژگی‌های جدیدی که به عنوان بخشی در iOS 17 ارائه خواهد شد، یک برنامه روزنگاری است که توسط شرکت اپل عرضه می‌گردد.
برنامه مزبور یکی از برنامه‌های پیش‌فرض است و به شکل از پیش نصب شده در تمام آیفون‌های جدید تعبیه خواهد شد و طبق گزارش‌ها می‌تواند به طور خودکار موقعیت مکانی شما را ردیابی کند و داده‌های سایر برنامه‌های اپل را بخواند.

برنامه روزنگاری (journaling) چیست؟
برنامه یادداشت‌نویسی و روزنگاری، در واقع تمرین روزانه نوشتن درباره افکار، احساسات، تصمیمات، برنامه‌ها و موارد دیگر مربوط به هر کاربر است.
در حالت معمولی، برخی افراد به صورت عادی و آزادانه می‌نویسند، و هر لحظه به سادگی هر چه به ذهنشان می رسد را بدون سانسور یا ساختار خاصی یادداشت می‌کنند؛ برخی دیگر هم پاسخ دادن به سؤالات خاص یا پاسخ به درخواست‌ها را مهم و مفید می‌دانند و به آنها می‌پردازند.

برخی از موضوعات مورد نظر برای نوشتن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
– شما در حال حاضر با چه مسئله‌ای دست و پنجه نرم می‌کنید؟
– چه موضوعی در حال حاضر برای شما شایان اهمیت است؟
– هدفی که دوست دارید امروز به آن دست بیابید چیست؟
– چه هدف کوتاه مدتی دارید؟
– چه هدف بلندمدتی دارید؟
– برنامه امروزتان برای رسیدن به این اهدافتان چیست؟

  هوش مصنوعی شبیه به چت ‌جی‌پی‌تی اوپن‌ اِی‌آی، در یک امتحان دانشگاه، نمره قبولی کسب کرد

مزایای روزنگاری
کارشناسان روانشناسی و درمانگران،‌ عموما «نوشتن» را وسیله‌ای خوب در مسیر بهداشت بیشتر روانی می‌دانند؛ به عنوان مثال، وب‌سایت پزشکی WebMD در اشاره به فواید این اقدام می‌گوید مطالعات نشان می‌دهد که نوشتن و روزنگاری می‌تواند به طرق مختلف به افراد کمک کند، از جمله:
– کاهش اضطراب
– کاهش چرخه‌های فکری وسواسی غیرمفید(معروف به فکر کردن)
– افزایش خودآگاهی
– تنظیم بهتر احساسات
– کمک به افراد برای توجه به زمانی که نیاز به کمک دارند

جالب‌تر اینکه برخی مطالعات حتی نوشتن را باعث تاثیرات مثبت بر سلامت جسمانی افراد نیز دانسته‌اند.
به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی ۴۹ فرد بزرگسال در نیوزیلند نشان داده که کسانی که به مدت ۲۰ دقیقه در مورد احساسات خاص خود در مورد رویدادهای ناراحت کننده نوشتند، سریع تر از کسانی که صرفا در مورد فعالیت‌های روزانه می‌نوشتند بهبود یافتند.
به طور مشابه، دانشجویانی که در مورد رویدادهای استرس‌زای خود می‌نوشتند، در مقایسه با کسانی که در مورد موضوعات خنثی مانند وضعیت اتاق خود می‌نوشتند، کمتر دچار بیماری شدند.

Jurassic : اپلیکیشن ژورنالینگ اپل
در همین زمینه روزنامه وال استریت ژورنال به اسناد داخلی اپل استناد می‌کند که در آنها به یک اپلیکیشن یادداشت‌نویسی (فعلا با نام رمز Jurassic) اشاره شده است.
به نوشته وال استریت ژورنال، اپل به عنوان بخشی از تلاش‌هایش در بازار فناوری سلامت جسمی و روانی، در حال برنامه‌ریزی عرضه یک اپ برای گوشی آیفون است تا به کاربران اجازه دهد فعالیت‌های روزانه خود را ثبت و جمع‌آوری کنند.
این نرم‌افزار در دسته‌ای از برنامه‌های به اصطلاح ژورنالینگ رقابت خواهد کرد، مانند اپلیکیشن Day One که به کاربران اجازه می‌دهد فعالیت‌ها و افکار خود را پیگیری و ثبت کنند.
البته محصول جدید اپل علاوه بر این، بر علاقه روزافزون این شرکت به مقوله سلامت روان نیز متمرکز خواهد شد.

  با این راهکارها می‌توانید ویدئوهای توئیتر را دانلود کنید

ضمنا گفته می‌شود که این اپ جدید، داده‌های سایر برنامه‌های موجود در دستگاه اپل را نیز جمع‌آوری و آرشیو می‌کند، و البته این کار را با رعایت حریم خصوصی و اجازه کاربر انجام می‌گیرد.
در همین زمینه انتظار می‌رود که این اپلیکیشن پیشنهاد «All Day People Discovery» را برای تشخیص نزدیکی فیزیکی کاربر به افراد دیگر را ارائه دهد و اپل به دنبال نیز بین دوستان خارج از محل کار و همکاران تمایز ایجاد خواهد کرد.
همچنین مطابق این اسناد، اپل گفته است خطوط قرمزی چون حریم خصوصی و امنیت، مورد نظر خواهند بود،‌ و بدین ترتیب، تجزیه و تحلیل اطلاعات روزانه کاربر صرفا داخل دستگاه او انجام می شود، و داده‌های داخال دستگاه هر فرد عمدتا منتقل یا به اشتراک گذاشته نخواهند شد.

البته گفتنیست اپل در حال حاضر چندین برنامه برای تقویت سلامت جسمی و روانی دارد مانند: Health، Activity و Mindfulness

بنیانگذار Day One می‌گوید نرم‌افزارش توسط اپل کپی شده است!

پل ماین، بنیانگذار اپلیکیشن Day One ، می‌گوید که برنامه‌اش به اصطلاح «شرلوک» شده است (این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که شرکت اپل،‌ ایده یا عملکرد نرم‌افزارهای شخص ثالث محبوب را کپی کرده و آن را داخل سیستم عامل خود می‌گنجاند و یا خودش اپلیکیشنی مستقل در همین زمینه عرضه می‌کند.)
زمانی که ماین، اطلاعات روزنامه وال استریت در خصوص برنامه‌های اپل را شنید افزود: «همیشه بدترین چیز این است که بشنویم که این بلا بر سرمان آمده است.»

به گفته ماین پس از اینکه شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ جایزه طراحی را به اپلیکیشن Day One داد، طبعا این برنامه بسیار زیادتر دیده شد و پشتیبانی بیشتری از آن به عمل آمد؛ با این حال، او می‌گوید «این وضعیت در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید» و او از همان زمان مشکوک بود که سازنده آیفون در حال ساخت اپلیکیشن مشابه برای خود است.

  ساخت ابزاری برای شناسایی متن خودکار

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان