• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • عوارض استفاده زیاد از سشوار برای مو

عوارض استفاده زیاد از سشوار برای مو

پیام جوان: اغلب افراد به طور مداوم از سشوار استفاده می کنند، اما بهتر است این موضوع را بدانید که سشوار کشیدن بیش از حد موها می تواند عوارض جدی را به همراه داشته باشد.

به گزارش فرتاک، خانم ها همواره به دنبال یافتن راهی برای زیبا، براق کردن و خوش حالت کردن موهای خود هستند و به همین علت موهای خود را سشوار می کشند. استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود بنابراین افرادی که از این لوازم استفاده می کنند باید با عوارض سشوار کردن موها آشنا شوند و شیوه صحیح سشوار کشیدن را بلد باشند تا آسیب ها به حداقل برسانند.

عوارض سشوار کردن مو:

ریزش مو
برخی افراد می پندارند استفاده از سشوار یا اتوی مو سبب ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نمی شود و به ریشه مو کاری ندارد و فقط عواملی می تواند برای موها آسیب برساند که با ریشه مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد اما باید بدانید سشوارکشیدن مو مشکلات زیادی را برای مو ایجاد می کند. درست است عوامل فیزیکی مانند سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو، ژل و کتیرا که بیشتر با تنه مو تماس دارد موجب ریزش مو نمی شود، اما تغییراتی در تنه یا ساقه موها ایجاد می کند که شادابی ساقه مو را تحت تاثیر قرار می دهد و اثراتی منفی برجا می گذارد.

افرادی که موهای خود را بیش از حد و خیس سشوار می کشند و از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، به موهای خود آسیب زیادی وارد می کنند. استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار سبب از بین رفتن شادابی و زیبایی موها و ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها می گردد.

  چقدر از مضرات آب یخ بر بدن، مطلع هستید؟

خشکی و شکنندگی مو از عوارض سوار کشیدن
باد سرد و گرم سشوار اگر با شدت زیاد باشد باعث ایجاد الکتریسیته و شکنندگی در مو می شود و عامل خشکی مو است. اگر هنگام سشوار کشیدن از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب کمتر می شود اما در صورت استفاده مکرر، مو آسیب می بیند. برای خشک کردن روزانه مو از حوله های میکروفیبر که قدرت خشک کنندگی بالاتری دارند استفاده کنید و حدالامکان از سشوار استفاده نکنید و فقط گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

اتوی مو بهتر است یا سشوار
اتوی مو آسیب بیشتری در مقایسه با سشوار به موها وارد می کند و عوارضش بیشتر است. اما در صورتی که دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد، اما اگر دفعات استفاده از این لوازم افزایش یابد، موها آسیب زیادی خواهند دید.

سشوار کشیدن یا اتوی مو؛ کدام یک بهتر است؟

باید و نبایدهای استفاده از سشوار
افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند اما بهتر است قبل از سشوار کشیدن موهای خود را با حوله خشک کنید و نم مو را از ریشه به سمت پایین با حوله بگیرید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. آسیب به مو زمانی که مو مرطوب باشد، بیشتر است. اجازه ندهید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و موهایتان را زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، خشک نکنید.

برای حفظ سلامت و شادابی مو، زمانی که مو هنوز خیس است و نسبت به محیط دمای پایین تری دارد، به طور ناگهانی مورا معرض گرمای شدید قرار ندهید زیرا سبب ایجاد مشکلاتی در تنه موها خواهد شد. توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.

  جواب آزمایش کرونا ۴ نفر در آمریکا پس از دریافت دو دوز واکسن مثبت اعلام شد

برای حالت دادن به مو بیش از حد سشوار را به مو های خود نچسبانید. فاصله سشوار تا مو باید ۱۲ تا ۳۰ سانتی متر باشد و هر دسته مو چند ثانیه بیشتر در معرض باد گرم قرار نگیرد و جای سشوارمرتب تغییر کند.

هر روز سشوار نکشید
شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار به سلامت موهایتان آسیب می زند بنابراین هر روز موهایتان را سشوار نکشید تا بتوانید احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.

اگر مرتب از سشوار استفاده می کنید، به موهای خود ماسک مو بزنید.

برای پیشگیری از آسیب مو، موهایتان را مرتب تقویت کنید.

چند وقت یکبار نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر شوند.

هرگز پشت سشوار را به سمت مو نگیرید زیرا ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و به دستگاه و موتور و موها آسیب وارد گردد.

سشوار کشیدن موها:

چگونگی استفاده از سشوار
برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید زیرا استفاده از برس برای خشک کردن موهایتان سبب زودتر خشک شدن مو و حالت گیری زودتر موها می شود.

برای استفاده های خانگی سشوارهای کم قدرت تری را که دارای درجه های سرعت پایین و بالا هستند و به آسانی سرعت آن تنظیم می شود انتخاب کنید. برای براق کردن موهایتان، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. رمز براق شدن مو استفاده مکرر از سشوار روی موها و استفاده از باد گرم سشوار است .

استفاده از باد سرد سشوار سبب تثبیت روغن ها و ژل و سایر فرآورده هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده اید روی موهایتان می شود و از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

  ۵ تمرین یوگا برای صورت

برای آسیب ندیدن ریشه مو، سشوار باید حرارت مناسب داشته باشد و بهترین زاویه ۹۰ درجه با فاصله چندین سانتی متر است. بهتر است قبل از سشوار کشیدن از سرم های مخصوص کریستال استفاده کنید یا بعد از سشوار کشیدن کمی از این روغن را به کف دست خود بریزید و روی موهایتان بمالید.

برای سشوار کشیدن موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و در حالی که سشوار را روی آن گرفته اید، به آرامی موها را از برس باز کنید.

برای کمتر آسیب دیدن موها، از سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار استفاده کنید.

برای جلوگیری از سوختن ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار، چند ثانیه پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود و دوباره کار خود را تکرار کنید.

برای حجیم شدن موهایتان هنگام سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار بخش کوچک از موهایتان را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و سشوار بکشید.

چگونگی استفاده از سشوار برای موها
انتخاب بهترین برس برای سشوار کشیدن
بهترین برس، برسی فلزی بزرگ و گرد است که حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس های برای سشوار کشیدن مناسب ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. برای پرداخت نهایی موهای بلند پس از سشوار کشیدن نیز می توانید از برس های پارویی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان