منابع غذایی سرشار از امگا ۳

پیام جوان: مصرف امگا ۳ اثرات مفیدی بر سلامت انسان دارد و از مهم ترین خواص امگا ۳ می توان به کاهش تری گلیسیرید خون، تنظیم ضربان قلب و کاهش فشار خون اشاره کرد.

به گزارش فرتاک، اسیدهای چرب امگا ۳، دو نوع اصلی دارد EPA و DHA که در درجه اول در بعضی از ماهی‌ها یافت می‌شود. ALA (آلفا لینولنیک اسید) نوع دیگری از اسیدهای چرب امگا ۳ است که در منابع گیاهی مثل مغزهای خام و دانه‌ها وجود دارد.

مصرف ماهی‌هایی که حاوی DHA و EPA هستند را به دو تا سه بار در هفته برسانید: ماهی آنچوی، ماهی آبی، شاه‌ماهی، ماهی خال‌مخالی، ماهی سالمون (نوع وحشی آن دارای امگا ۳ بیشتری نسبت به نوع پرورشی است)، ماهی ساردین، ماهی خاویار، ماهی قزل‌آلا و ماهی تن. با این‌ که افزایش مصرف ماهی‌های چرب آزاد و وحشی واقعا ایده خوبی است، اما بعضی از آن‌ها حاوی مقدار زیادی از جیوه یا سموم هستند. البته ماهی‌های پرورشی هم ممکن است حاوی سطح بالایی از آلاینده‌ها باشند.

بنابراین، کودکان و زنان باردار هرگز نباید از این ماهی‌ها استفاده کنند. مصرف ماهی‌های قزل‌آلای وحشی و سالمون وحشی، ایمنی غذایی خیلی بیشتری دارد. اگر می‌خواهید نوع ALA را به بدن برسانید، می‌توانید از گردو، بذر کتان و روغن بذر کتان، روغن کانولا و روغن سویا استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

  غذاهای مفید برای سلامت مغز را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان