رشد نرخ دلار در بازار رسمی

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در روز های اخیر شاهد الاکلنگ قیمتی نرخ دلار است. طبق اعلام سایت ها و کانال های مختلف اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی روز گذشته پایین آمد اما در بازار امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه مسیر صعود را در پی گرفته است.

رشد دلار در حالی است که شب گذشته محمد رضا فرزین در گفتگوی ویژه خبری خود از راه اندازی صندوق تثبیت ارزی خبر داده و گفته هدف از ایجاد این صندوق این است که در مواقع لازم برای ثبات ارز در بازار دخالت کنیم.

عده ای از معامله گران دیشب تصور می کردند ممکن است بازارساز با عرضه شدید ارز به دنبال پایین بردن قیمت دلار باشد.

از سوی دیگر اخبار سیاسی مثبت موجب شده دلار در یک دامنه خاص معامله شود. از طرفی هم سید احسان خاندوزی ،وزیر اقتصاد در نشست خبری امروز خود از سفر به جده در اواخر اردیبهشت ماه و رایزنی با همتایان عربستانی خبر داد.

رشد نرخ دلار در بازار رسمی
در بازار رسمی هم نرخ دلار مسیر رشد را دنبال کرد.قیمت دلار مبادله ای امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در محدوده ۴۱ هزار ۷۱۲ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۲۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

نرخ یورو اسکناس هم امروز برخلاف دلار مسیر نزول راد دنبال کرد. آن طور که مرکز مبادله اعلام کرده نرخ یورو امروز ۱۵۱ تومان کاهش را ثبت کرده و بر روی سطح ۴۵ هزار و ۲۱۱ تومان قرار گرفته است.

قیمت درهم امارات نیز همانند نرخ دلار با رشد قیمت ۶۰ تومانی در سطح ۱۱ هزار و ۳۵۸ تومان اعلام شده است.

  کاهش قیمت دلار، درهم و سکه در بازار روز شنبه ۱۴ بهمن

نرخ حواله دلار امروز تا سطح ۳۷ هزار و ۹۲۰ تومان بالا رفت. روز گذشته دلار حواله ای در سطح ۳۷ هزار و ۷۲۰ تومان به کار خود پایان داده بود.

یورو حواله نیز امروز در مقایسه با روز قبل نزولی شد و با ۴۱ هزار و ۱۰۱ تومان به فروش رسید. قیمت درهم حواله نیز ۱۰ هزار و ۳۲۵ تومان اعلام شده است.

کاهش دلار توافقی
قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان به طور میانگین در حدود ۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است. این قیمت درمقایسه با عصر دیروز تقریبا ۷۵ تومان پایین تر است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی ۱۲۵ تومان بالا رفت و وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان