• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • اتریوم برای اولین بار در بیش از ۹ ماه گذشته توانست سطح مقاومتی هزار و ۹۰۰ دلاری را بشکند و روند صعودی در پیش بگیرد

اتریوم برای اولین بار در بیش از ۹ ماه گذشته توانست سطح مقاومتی هزار و ۹۰۰ دلاری را بشکند و روند صعودی در پیش بگیرد

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، اتریوم برای اولین بار در بیش از ۹ ماه گذشته توانست سطح مقاومتی هزار و ۹۰۰ دلاری را بشکند و روند صعودی در پیش بگیرد. اتریوم در طول هفته گذشته زیر این سطح در نوسان بود و سرانجام توانست آن را به دست آورد.

این بهبود بدون شک یک پیشرفت خوشایند برای سرمایه‌گذاران بوده است، اما چه چیزی باعث افزایش قیمت می‌شود؟

کوسه‌های اتریوم قیمت را تعیین می‌کنند

به گفته Santiment، آدرس‌های کوسه اتریوم ممکن است پشت رالی اخیر باشند. سنتیمنت در گزارشی که در توییتر منتشر کرد، گفت این حساب‌ها که بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار کوین را در اختیار دارند، در طول ۹ ماه گذشته با سرعت قابل توجهی در حال جمع‌آوری اتریوم بوده‌اند.

در مجموع، این آدرس‌های کوسه ۲.۲۷ میلیون کوین به دارایی‌های خود اضافه کردند که به ۴.۲ میلیارد دلار رسید. این انباشت، دارایی آنها را به بالاترین سطح یک ساله جدید سوق داد زیرا آنها حدود ۱.۴ درصد از کل عرضه اتریوم را در اختیار گرفتند.

چنین روند انباشتی می‌تواند پیامدهای صعودی برای هر دارایی دیجیتال در پی داشته باشد و این موضوع می‌تواند برای اتریوم نیز صادق باشد. از آنجایی که دارایی‌های آن‌ها از بالاترین سطح یک ساله خود عبور کرد، قیمت اتریوم توانست به بالای ۱۹۰۰ دلار برسد که بالاترین قیمت ۹ ماهه جدید برای این ارز دیجیتال بود و از آن زمان تاکنون بالاتر از این سطح ثابت مانده است.

موضوع دیگری پشت افزایش قیمت اتریوم وجود دارد؟

علاوه بر جمع‌آوری اتریوم توسط کوسه‌ها، دلیل دیگر رشد اخیر اتریوم می‌تواند خوش‌بینی نسبت به آپدیت شاپلا Shapella در آینده باشد.

  سردرگمی در بازار ارز تهران

با این ارتقا، استیک‌کنندگان در شبکه اتریوم می‌توانند اتریوم استیک شده خود را برداشت کنند، کاری که از زمان راه‌اندازی زنجیره بیکن غیرممکن بوده است.

با این حال، به‌خاطر یک دلیل ساده، این به‌روزرسانی می‌تواند یک رویداد «شایعه را بخر، خبر را بفروش» باشد و از این رو، اتریوم بیشتری وارد گردش می‌شود.

به طور واقع بینانه، زمانی که استیک‌کنندگان قادر به برداشت اتریوم خود هستند، انتظار می‌رود که برخی از این اتریوم‌ها با تلاش برای کسب سود، وارد صرافی‌ها می‌شوند.

اما از آنجایی که قیمت اتریوم به میزان قابل توجهی نسبت به بالاترین حد خود کاهش یافته است، این احتمال وجود دارد که به اتریوم‌های استیک شده خود دست نزنند و منتظر قیمت‌های بهتری باشند.

کوین‌هایی که به صرافی‌ها راه پیدا می‌کنند، فشار فروش را برای این دارایی ایجاد می‌کنند که احتمالاً منجر به کاهش قیمت و همچنین تضمین سود سرمایه‌گذاران از دارایی‌های خود می‌شود.

یک مثال خوب، ارتقاء Cardano Alonzo است که باعث شد قیمت کاردانو به بالاترین سطح جدیدی پیش از این آپدیت دست یابد و پس از اینکه این آپدیت انجام شد، قیمت آن به میزان قابل توجهی سقوط کرد.

با این وجود، اتریوم هنوز هم در زمان نوشتن این گزارش، شاهد روند صعودی خوبی بوده و در کانال ۱۹۱۰ دلار در نوسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان