• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • این شهر کالیفرنیا شماره ۱ شادترین مکان برای زندگی در ایالات متحده است

این شهر کالیفرنیا شماره ۱ شادترین مکان برای زندگی در ایالات متحده است

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، در حالی که با پول همیشه نمی توان شادی را خرید، اما داده های اخیر نشان می دهد که نقل مکان به یک شهر جدید ممکن است به کیفیت زندگی بالاتری منجر شود. کیفیت زندگی در شهرهای سراسر ایالات متحده از نظر محیط، درآمد، رفاه عمومی شهروندان و جامعه بسیار متفاوت هستند.

برای سال ۲۰۲۳، کالیفرنیا در فهرست شادترین شهرهای آمریکا قرار دارد و فرمونت، کالیفرنیا، برای دومین سال متوالی در صدر فهرست قرار گرفت.

این گزارش بر اساس مطالعه اخیر WalletHub است که معیارهای داده های مربوط به شادی را تجزیه و تحلیل کرد تا مشخص کند کدام شهرهای آمریکا خانه شادترین ساکنان هستند. در حالی که ایالات متحده در گزارش شادی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارد، این مطالعه نشان می دهد که برخی از شهرهای آمریکا هنوز کیفیت زندگی بسیار مثبتی را برای ساکنان فراهم می‌کنند.

این مطالعه از یافته‌های تحقیقات روان‌شناختی استفاده می‌کند که نشان می‌دهد ارتباط واضحی بین مکان زندگی و میزان شادی وجود دارد. دکتر شری هامبی، استاد پژوهشی برجسته روانشناسی در دانشگاه جنوب، در این مطالعه گفت، به زبان ساده، جایی که زندگی می کنید می تواند تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

هامبی می‌گوید: «مکان‌هایی که منابع بیشتری دارند – چه منابع طبیعی مانند سواحل و کوه‌ها، منابع فرهنگی مانند موزه‌ها و تئاترها، یا منابع ضروری مانند مراقبت‌های بهداشتی و حمل‌ونقل – نسبت به مکان‌های دیگر مردم شادتری دارند.»

دو دالال، دانشیار روانشناسی دانشگاه آلبانی در این مطالعه می‌گوید اقتصاد یک شهر می تواند به شادی ساکنان آن کمک کند.به عقیده‌ی وی، یکی از عوامل ایجاد مکان در ارتباط با افزایش شادی، اقتصاد منطقه است. هر چه برابری اقتصادی بین ساکنان بیشتر باشد، ساکنان شادتر هستند.

  ثبت دو گزارش قتل در ساکرامنتو در دوشنبه شب

در اینجا ۱۰ شهر شاد در ایالات متحده آورده شده است:

۱٫ فرمونت، کالیفرنیا
۲٫ سن حوزه، کالیفرنیا
۳٫ مدیسون، ویسکانسین
۴٫ اوورلند پارک، کانزاس
۵٫ سانفرانسیسکو
۶٫ ایروین، کالیفرنیا
۷٫ کلمبیا، مریلند
۸٫ سیوکس فالس، داکوتای جنوبی
۹٫ برلینگتون جنوبی، ورمونت
۱۰٫ برلینگتون، ورمونت

برای این رتبه بندی، WalletHub 182 شهر از بزرگترین شهرهای ایالات متحده، از جمله ۱۵۰ شهر پرجمعیت ایالات متحده و حداقل دو شهر از پرجمعیت ترین شهرها در هر ایالت را تجزیه و تحلیل کرد. شهرها بر اساس سه دسته ارزیابی شدند:

  • سلامت عاطفی و جسمی
  • جامعه و محیط زیست
  • درآمد و اشتغال

در این دسته‌بندی‌ها، این مطالعه به ۳۰ معیار مرتبط، از جمله شاخص رضایت از زندگی، نرخ افسردگی، نرخ ناامنی غذایی، نرخ فقر، نرخ رشد درآمد و آب‌وهوای ایده‌آل توجه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان