باغ وحش اوکلند مرگ فیل آفریقایی ۴۶ ساله را اعلام کرد

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، مقامات باغ وحش روز دوشنبه گفتند که یک فیل سالخورده در باغ وحش اوکلند به دلیل وخیم شدن مشکلات سلامتی و غیرقابل برگشت بودن وضعیت سلامت وی، به روشی انسانی جان خود را از دست داد.

به گفته باغ وحش، لیزا، یک فیل ۴۶ ساله آفریقایی، چندین سال با مشکلات سلامتی مزمن مرتبط با افزایش سن، از جمله زخم چشم، آرتریت دژنراتیو، ضایعات پا و ناخن وتجمع مایعات در معده، دست به گریبان بود.

کارکنان باغ وحش در تلاش برای کاهش درد ناشی از بیماری لیزا، از روش‌های درمانی مختلف از جمله فیزیوتراپی، داروهای ضد درد، خیساندن روزانه پا در نمک اپسوم و دو روش سلول بنیادی، یک برنامه مراقبت پزشکی برای لیزا تهیه کردند.

لیزا برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ به باغ وحش آمد و اولین بار در سال ۲۰۱۳ علائم ورم مفاصل را نشان داد. او یکی از ۱۶ فیل ماده آفریقایی حداقل ۴۶ ساله در باغ وحشی بود که توسط انجمن ملی باغ وحش ها و آکواریوم ها تایید شده بود.

دکتر الکس هرمان، معاون خدمات دامپزشکی باغ وحش می‌گوید: در طول سال‌ها مراقبت و درمان‌های طولانی برای ارائه کیفیت زندگی خوب به او از طریق کنترل درد چندوجهی، بیماری او تا جایی پیش رفت که نمی‌خواستیم آخرین روز او بدترین روز او باشد و زمان آن فرا رسیده بود که این کار را انجام دهیم. همگی مطمئن هستیم که اینکار، بهترین انتخاب برای لیزا بود، اما دردناک‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین اتفاق برای تمام خانواده باغ‌وحش و جامعه بی اریا که دهه‌ها او را دوست داشتند.

  اعداد قرعه کشی ۶۸۵ میلیون دلاری Mega Millions اعلام شدند

نگهبانان باغ وحش اخیراً تولد ۴۶ سالگی لیزا را با مجموعه ای از خوراکی ها و پیناتاهای پر از میوه های مورد علاقه او جشن گرفتند.

جسد او عصر یکشنبه برای کالبد گشایی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، دیویس منتقل شد.

کالین کینزلی، معاون مراقبت از حیوانات، حفاظت و تحقیقات باغ وحش می‌گوید: “از دست دادن او توسط بسیاری از افراد، به خصوص محافظین نزدیک او احساس می شود.” “ما به شدت دلتنگ او خواهیم شد.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان