• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • دو کووان بنیان گذار لونا، به دلیل جعل اسناد و کلاهبرداری در مونته نگرو بازداشت شد

دو کووان بنیان گذار لونا، به دلیل جعل اسناد و کلاهبرداری در مونته نگرو بازداشت شد

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، دو کووان، کارآفرین ارزهای دیجیتال، که استیبل کوین شکست خورده Terra (UST) و رمزارز لونا را ایجاد کرد، در ۲۴ مارس ۲۰۲۳ در پودگوریکا، مونته نگرو دستگیر شد. پلیس مونته‌نگرو روز جمعه رسماً دو کووان، کارآفرین ارزهای دیجیتال و خالق دو ارز دیجیتال لونا و USDT که سال گذشته به صفر رسیدند، به دلیل جعل اسناد رسمی در فرودگاه پودگوریتسا دستگیر کرد.

دو کووان، یک تبعه کره جنوبی و دو مظنون دیگر پرونده لونا روز پنجشنبه هنگام تلاش برای سوار شدن به پروازی به مقصد دبی در فرودگاه پودگوریتسا بازداشت شدند.
پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاسپورت‌های جعلی کاستاریکا و مجموعه‌ای جداگانه از گذرنامه‌های بلژیکی را در چمدان‌هایشان در جریان این برخورد پیدا کرده است.
این اشخاص مظنون همچنین در دادگاه پودگوریتسا به جعل اسناد رسمی متهم شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: در انتظار تکمیل مراحل (دادگاه) و برای اقدامات بیشتر طبق احکام بین المللی به دادگاه تحقیق منتقل خواهند شد.
در این بیانیه آمده است که حکم بین المللی علیه دو کووان برای اطمینان از حضور او در دادگاه منطقه جنوبی سئول به ظن ارتکاب چندین عمل مجرمانه در زمینه اقتصادی صادر شده است.
همچنین چند ساعت پس از بازداشت دو کووان در پودگوریکا، دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن یک کیفرخواست هشت موردی را علیه او منتشر کرد.
وکلای دو کووان در ایالات متحده به درخواست های خبرنگاران برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
کیفرخواست روز پنجشنبه، دو کووان را که بنیانگذار دو ارز دیجیتال TerraUSD و Luna بود، به دو فقره تقلب در اوراق بهادار، کلاهبرداری از مردم، کلاهبرداری در کالاها و توطئه متهم می کند.
این پرونده جنایی به دنبال اتهامات مدنی مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه دو کووان در ماه گذشته است.
دو کووان که چندین ماه فراری بود توسط مقامات کره جنوبی در سپتامبر گذشته حکم بازداشتش صادر شد.
پلیس کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که هویت مظنون های دستگیر شده در مونته نگرو پس از تطابق اثر انگشت آن ها با اطلاعات آژانس پلیس ملی این کشور (KNPA) تأیید شده است.

  افزایش قیمت نان در پایتخت به صورت چراغ خاموش

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان