• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • معجزه این روغن برای سلامتی و زیبایی پوست

معجزه این روغن برای سلامتی و زیبایی پوست

پیام جوان: روغن آووکادو شهرت جهانی داد. با این حال فواید بی‌شمار آن همچنان ناشناخته است. این روغن شما را از شر شوره سر و موخوره نجات می‌دهد و موهایتان را تغذیه می‌کند. علاوه‌براین فواید زیادی برای سلامت پوست دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش فرتاک، میزان بالای اسیدهای چرب موجود در روغن آووکادو آن را از روغن‌های دیگر متمایز می‌کند. به این ترتیب آووکادو علاوه براینکه یک ماده غذایی سالم است، یک محصول فوق‌العاده برای مراقبت از پوست نیز محسوب می‌شود.

این روغن گیاهی از هسته و گوشت میوه آووکادو گرفته می‌شود. یک مایع طلایی رنگ، غلیظ و کرمی که برخلاف بافت خود به راحتی جذب پوست می‌شود. روغن آووکادو سرشار از ویتامین‌ها بوده و قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. این روغن شفافیت و نرمی خاصی به پوست می‌بخشد و خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد. علاوه‌براین برای موها بسیار مفید است.

روغن آووکادو سرشار از چربی‌های غیراشباع است بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغذیه عمقی پوست‌های خشک و بالغ محسوب می‌شود. استفاده روزانه این روغن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از بروز زودهنگام چین‌وچروک پیشگیری می‌کند.

نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که کرم‌های حاوی روغن آووکادو نیز برای جوانی پوست مفید هستند. توجه داشته باشید که این روغن مناسب پوست‌های جوان، چرب و مستعد آکنه نیست چون می‌تواند سبوم اضافی تولید کند. همچنین می‌توانید روغن آووکادو را با روغن‌های گیاهی دیگری مانند روغن نارگیل ترکیب و استفاده کنید.

برای کاهش ترک‌های پوستی
روغن آووکادو پوست را تغذیه کرده و نرمی و لطافت آن را افزایش می‌دهد بنابراین یک محصول مرطوب‌کننده فوق‌العاده برای کاهش و پیشگیری از ترک‌های پوستی است. این روغن برای از بین بردن کشش‌های اولیه پوست یعنی زمانی که ترک‌ها هنوز صورتی هستند موثر است.

  موتورهای هسته‌ای، گامی بزرگ برای سفر به مریخ

شما می‌توانید با ترکیب این روغن با روغن بادام یک داروی طبیعی برای مقابله با ترک‌های پوستی تهیه کنید. می‌توانید هنگام دوش گرفتن این روغن ترکیبی را به پوست مرطوب و گرم بزنید.

برای پیشگیری از موخوره
اگر می‌خواهید موهایتان را بلند کنید بهتر است برای پیشگیری از موخوره چند قطره روغن آووکادو به نوک موهای خیس یا خشک بزنید. برای اینکار روغن را بین دو دست خود گرم کرده و سپس آن را به نوک موها بزنید. اگر موهایتان بیش از حد خشک است می‌توانید این کار را به‌طور روزانه انجام دهید. در غیراین‌صورت یک بار در هفته کافیست.

برای پاشنه‌های ترک‌خورده
پاشنه‌های خشک و ترک‌خورده نیاز به درمان مناسب دارند تا پوست آنها به‌طور عمقی تغذیه شود. برای اینکار باید به فکر احیای پوست آسیب‌دیده بود. توصیه می‌شود روغن آووکادو را با مقداری نمک دانه درشت ترکیب کرده و پوست پاشنه‌ها را لایه‌برداری کنید. در نهایت پاشنه‌ها را بشویید و با مقداری روغن آووکادو چرب کنید.

برای مقابله با شوره سر و ریزش مو
اگر موهایتان چرب است نباید روغن آووکادو را به ریشه موها بزنید. توصیه می‌شود این روغن را برای رطوبت‌بخشی و نرمی موها به نوک آنها بزنید. می‌توانید یک ماسک ضدشوره و ضدریزش مو تهیه کنید.

برای اینکار ۲ قاشق غذاخوری (معادل ۳۰ گرم) روغن آووکادو را با آب نصف لیموترش و زرده یک عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید. اگر می‌خواهید ماسک‌تان رقیق‌تر باشد می‌توانید مقدار اندکی آب به آن اضافه کنید. پوست سر خود را با این ماسک ماساژ دهید. موهای خود را با حوله ببندید و حداقل دو ساعت صبر کنید. در نهایت موهای خود را با شامپوی روزانه خود بشویید.

  هشدار پزشکان درباره زیاد شدن سرطان در جوانان

برای تغذیه پوست خشک آرنج‌ها
برای مقابله و همچنین درمان پوست خشک آرنج‌ها مقداری روغن آووکادو را با جوش‌شیرین ترکیب کرده و پوست را ماساژ دهید. هر هفته یکبار این کار را تکرار کنید.

برای تغذیه ابروها و مژه‌ها
مقداری روغن آووکادو و روغن کرچک را با هم ترکیب کرده هر شب پیش از خواب، فرچه تمیز ریمل را به آن آغشته کرده و به ابروها و مژه‌هایتان بزنید. اینکار باعث تقویت ابروها و بلندی مژه‌ها می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان