• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • آیا رنگ سیب بر میزان کالری آن تاثیر دارد؟

آیا رنگ سیب بر میزان کالری آن تاثیر دارد؟

پیام جوان: سیب حاوی قند و فیبر طبیعی بوده، به طوریکه به عنوان یک میان وعده ی خوب محسوب می شود. ۹۹ گرم از سیب سبز با پوست حاوی ۵۲ کالری است. همچنین براساس وزارت کشاورزی امریکا، همین میزان از سیب سبز بدون پوست ۴۶ کالری دارد.

به گزارش فرتاک، سیب حاوی قند و فیبر طبیعی بوده، به طوریکه به عنوان یک میان وعده ی خوب محسوب می شود. ۹۹ گرم از سیب سبز با پوست حاوی ۵۲ کالری است. همچنین براساس وزارت کشاورزی امریکا، همین میزان از سیب سبز بدون پوست ۴۶ کالری دارد.

افزایش حس سیری
مصرف یک سیب سبز تازه به جای سیب خشک شده ممکن است به کنترل میزان کالری دریافتی کمک کند. سیب حاوی آب است و باعث افزایش سریع حس سیری می شود. برخی از ویژگی های غذایی این میوه از جمله فیبر در پروسه ی خشک کردن سیب از بین می رود.

سیب خشک شده
۹۹ گرم سیب حاوی مقدار کالری کمتری نسبت به همین میزان از سیب خشک شده است. پروسه ی خشک کردن این میوه باعث افزایش غلظت قند شده، همچنین تولیدکنندگان معمولا به محصولات خشک شده افزودنی های قندی اضافه می کنند که با این اوصاف میزان کالری سیب در هر ۲۸ گرم آن افزایش می یابد.

سیب زرد
ارزش کالری سیب زرد براساس اندازه این میوه متفاوت است. یک عدد سیب با قطر تقریبی ۳ – ۵ سانتی متر ۹۰ کالری دارد. این میوه همچنین بدون چربی و پروتئین می باشد.

مواد مغذی
یک عدد سیب زرد حاوی کربوهیدرات در فرم فیبر و قند طبیعی است. کربوهیدرات ۱۰۰ درصد کالری سیب زرد را تشکیل می دهد. یک عدد سیب زرد نیز تقریبا ۲۱ گرم کربوهیدرات دارد که ۴ گرم آن مربوط به فیبر است.

  روش‌های سریع و خانگی برای تسکین دندان درد

ویتامین ها و مواد معدنی
یک عدد سیب زرد حاوی ۱۰ میلی گرم کلسیم، ۱۰ میلی گرم فسفر، ۱۵۹ میلی گرم پتاسیم و ۸ میلی گرم ویتامین C است.

کاهش وزن
مصرف سیب سبز در یک رژیم غذایی متعادل نقش مهمی در کاهش وزن دارد. همچنین انواع خاصی از پلی فنول موجود در سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند. پلی فنول ها موادشیمیایی گیاهی مفیدی بوده که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان