• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند کاربرد جالب از ترکیب جوش شیرین و سرکه

چند کاربرد جالب از ترکیب جوش شیرین و سرکه

پیام جوان: کاربردهای جالب ترکیب جوش شیرین و سرکه در پاکیزگی را در این مطلب بخوانید

کاربردهای جالب ترکیب جوش شیرین و سرکه در پاکیزگی را در این مطلب بخوانید

به گزارش فرتاک، جوش شیرین و سرکه ترکیب فوق العاده‌ای هستند که در پاکیزگی نقش مهمی دارند.جوش شیرین کاربردهای جالبی دارد که یکی از آنها در ترکیب با سرکه برای پاکیزگی بکار میرود.

ترکیب جوش شیرین و سرکه یک ماده جادویی درست می کند که کاربردهای عجیب و غریب و واقعا محشری برای نظافت و شستشو و پاک کردن هر جایی دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۵ کاربرد جادویی جوش شیرین و سرکه برای نظافت و پاک کردن را بدانید.

سینک آشپزخانه فولادی ضدزنگ را تمیز کنید
برای داشتن سینک‌ آشپزخانه درخشان و خوش‌بوتر، مراحل زیر را دنبال‌کنید: سینک را مرطوب‌کنید، جوش شیرین را بر سطح آن پاشیده و بسابید، سپس آبکشی کنید. همین خمیر را با یک مسواک نرم برای دیواره سینک نیز استفاده‌کنید و آن را کاملا با این خمیر بپوشانید. دستمال‌های کاغذی که در سرکه سفید خیسانده‌اید را بر روی سینک بگذارید. اجازه‌دهید ۲۰ دقیقه به همان شکل بمانند. برای دفع زباله: نصف فنجان جوش شیرین و سپس یک فنجان سرکه سفید را در آبراه ظرفشویی بریزید. آب جوش را در راه‌آب بریزید. دو فنجان یخ و یک فنجان سنگ نمک را هم اضافه‌کنید. زباله‌خردکن (دستگاهی که زیر ظرفشویی تعبیه می‌شود) را روشن‌کنید تا همه این مواد پایین‌‌بروند. یک لیموترش یا لیمو را برداشته، دونیم کنید، و هر نیمه را در زباله‌خردکن بریزید. از آب‌صابون و دستمال‌های کاغذی خیسانده در سرکه سفید برای تمیزکردن شیر هم استفاده‌کنید.

  جنین، در شکم مادر هم به بوهای مختلف واکنش نشان می‌دهد

یک پاک‌کننده حمام غیرسمی درست‌کنید
اینجا یک پاک‌کننده عمیق داریم که برای سطح هر حمامی موثر است. مانند هر محصول حمام تجاری، این پاک‌کننده هم از رد صابون و کپک عبورمی‌کند و قیمتش هم ارزان است. مواد تشکیل‌دهنده: ۱ فنجان جوش‌شیرین، فنجان صابون مایع، فنجان آب، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید، یک بطری فشاری تمیز حدودا ۵۰۰ گرمی با سرپوش. ۱. جوش شیرین و صابون مایع را در یک ظرف ترکیب‌کنید. آن را با آب رقیق‌کرده و سرکه را اضافه‌کنید. مواد را خوب با چنگال هم‌بزنید تا زمانی که همه موادحل‌شوند. مایع را در ظرف بریزید. قبل از استفاده تکان‌دهید. ۲. بر روی محل موردنظر بریزید تا پاک‌شود. با یک اسفنج پشت نایلونی بسابید. با آب بشویید. مابین استفاده، درپوش را بگذارید.

لکه‌های فرش را از بین ببرید
می‌توانید خیلی از لکه‌های فرش را با سرکه بردارید: لکه‌‌های روشن فرش را با ترکیبی از ۲ قاشق نمک حل‌شده در نصف فنجان سرکه سفید بسابید. اجازه‌دهید مخلوط خشک‌شود سپس جارو برقی بکشید. برای لکه‌های بزرگ‌تر یا تیره‌تر، ۲ قاشق غذاخوری بوره را به ترکیب اضافه‌کرده و به همان شیوه استفاده‌کنید.

پودر رختشویی را قوی‌تر کنید
ممکن است خیلی کلیشه‌ای به‌نظربرسد، اما اضافه‌کردن نصف فنجان جوش شیرین به مقدار معمول ماده رختشویی مایع، لباس‌های سفید سفیدتر و رنگ‌های روشن‌تری به شما می‌دهد. جوش شیرین آب را نرم‌‌می‌کند، بنابراین شما می‌توانید از شوینده کمتری استفاده‌کنید. همچنین اضافه‌کردن نصف فنجان جوش شیرین به ماشین‌ لباسشویی‌های با حجم بالا (فنجان برای ماشین‌های درب از جلو) باعث افزایش قدرت سفیدکنندگی می‌شود، بنابراین فقط به نصف مقدارمعمول سفیدکننده احتیاج‌دارید.

یخچال را تازه‌کنید
آیا می‌دانستید سرکه ممکن است پاک‌کننده بی‌خطر موثرتری برای یخچال‌تان باشد تا جوش‌شیرین؟ برای شستن قسمت بیرونی و داخلی یخچال، مانند واشر درب و قسمت‌های جلوی محفظه‌های سبزی و میوه، از واحدهای مساوی سرکه و آب استفاده‌کنید. برای جلوگیری از رشد کپک، دیواره‌های داخلی و داخل محفظه را با پارچه آغشته به سرکه قوی بشویید. همچنین از سرکه رقیق‌شده برای از بین‌بردن غبار و دوده بالای یخچال استفاده‌کنید. البته شما بازهم می‌خواهید که بعد از اتمام کارتان، جعبه جوش شیرین را در یخچال بگذارید تا بوی تمیزی را حفظ‌ کند.

  تاثیر خوردن صبحانه در کاهش بروز حمله قلبی و سکته

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان