• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • نکاتی درباره نحوه مراقبت از پوست در سن ۴۰ سالگی

نکاتی درباره نحوه مراقبت از پوست در سن ۴۰ سالگی

پیام جوان: نکات و روش های مراقبت از پوست در ۴۰ سالگی که بهتر است هر کسی بداند

به گزارش فرتاک، وقتی وارد ۴۰ سالگی می شوید، احتمالاً متوجه تغییراتی در ظاهر پوست خواهید شد. از دست دادن رنگ، بزرگ شدن اندازه منافذ و بارزتر ظاهر شدن خطوط ظریف از جمله تغییرات معمول است.

با افزایش سن تولید چربی کاهش می یابد، بنابراین خشکی مسئله اصلی بالا رفتن سن پوستی است. همچنین نتایج آسیب پوستی ناشی از خورشید در ۴۰ سالگی نشان داده می شود. دیدن تغییرات پوست در ۴۰ سالگی ممکن است کمی ناامیدکننده باشد.

با این حال، موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش سرعت پیری پوست انجام دهید، مانند به روزرسانی رژیم مراقبت از پوست ، انتخاب محصولات مناسب پوست در ۴۰ سالگی و اصلاح برخی از عادت های روزمره از آن جمله است.

تمیز کردن پوست صورت برای مراقبت از پوست در ۴۰ سالگی
صورت خود را دو بار در روز تمیز کنید. با افزایش سن پوست حساسیت بیشتری پیدا کرده و خاصیت ارتجاعی آن از بین می رود. به همین دلیل، باید مراقبت بیشتری از طریق رژیم غذایی مراقبت از پوست روزانه باید انجام شود. صورت خود را یک بار صبح و یک بار عصر قبل از خواب با آب ولرم بشویید. از یک پاک کننده ملایم با قوام خامه ای شکل استفاده کنید که رطوبت طبیعی پوست شما را از بین نمی برد. قبل از تمیز کردن پوست صورت، همیشه دستان خود را کاملاً بشویید تا از انتقال باکتری به صورت خود جلوگیری کنید.

بعد از تمیز کردن پوست صورت، صورت خود را با حوله نرم به آرامی خشک کنید. برای خشک کردن پوست خود هرگز از حرکات سایشی استفاده نکنید. اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید، پاک کننده هایی با اسید سالیسیلیک یا گوگرد را امتحان کنید. مگر اینکه ضایعات آکنه ای قابل مشاهده ای داشته باشید ، از محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید خودداری کنید. این ماده شیمیایی برای پوست در میانسالی بسیار خشن است.

استفاده از تونر پس از شستشو برای مراقبت از پوست در ۴۰ سالگی
چند دقیقه بعد از تمیز کردن پوست صورت، تونر بزنید. شستن صورت سطح pH طبیعی پوست را تغییر می دهد. تونر تعادل pH از دست رفته را بازیابی می کند. هنگامی که تعادل pH برقرار شود، التهاب کمتری را تجربه خواهید کرد و پوست شما در برابر باکتری ها مقاومت بیشتری نشان می دهد. پس از تمیز کردن پوست چند دقیقه صبر کنید، سپس یک پنبه آغشته به تونر را به آرامی بر روی صورت خود بکشید. لازم نیست تونر را از روی پوست شستشو دهید. از استفاده تونر روی پوست حساس اطراف چشم خودداری کنید. برای بهترین نتیجه از تونر بدون الکل استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده دارای ضد آفتاب
مرطوب سازی منظم برای پیشگیری از پیری پوست بسیار مهم است. پس از تمیز کردن و تقویت پوست، لایه نازکی از مرطوب کننده عمیق را روی پوست خود بمالید. این کار پوست را سفت کرده و ظاهر خطوط و چین و چروک را به حداقل می رساند. اگر می خواهید بیرون بروید، حتماً کرم ضد آفتاب دارای SPF 30 ن انتخاب کنید. استفاده از ضد آفتاب یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای جلوگیری از پیری زودرس، آسیب در مقابل آفتاب و چین و چروک است. اگر با پوست چرب مشکل دارید، یک مرطوب کننده بدون چربی انتخاب کنید. فرمول های ژل سبک ترین مرطوب کننده ها هستند. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از فرمول کرم استفاده کنید. اینها ضخیم تر و سنگین تر هستند.

  تاثیر کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین ها بر بی خوابی

آرایش کمتر برای مراقبت از پوست در ۴۰ سالگی
استفاده از آرایش بیشتر برای اصلاح نقایص پوستی ناشی از پیری وسوسه انگیز است، اما متأسفانه انجام این کار سالها به صورت آسیب می رساند. آرایش در خطوط ریز و چین و چروک فرو می رود و توجه ناخواسته را به آنها جلب می کند. برای پوست در سنین میانسالی، آرایش کمتر بهتر است. به دنبال فرمول های مرطوب کننده و خالص باشید. مرطوب کننده های رنگی که پوشش در مقابل نور را ایجاد می کنند نیز گزینه بسیار خوبی هستند.

هنگام خرید آرایش، به دنبال فرمول های معدنی و طبیعی باشید. اینها از پوست محافظت می کنند و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند. وسایل آرایشی با مواد معدنی به اندازه برخی از فرمول های دیگر به درون چین و چروک نفوذ نمی کنند و منافذ پوستی را مسدود نمی کند. همیشه قبل از خواب آرایش را پاک کنید. خوابیدن با آرایش می تواند باعث التهاب مزمن، تحریک و آسیب پوستی شده و در نهایت به پیری پوست منجر شود.

تعیین نوع پوست
نوع پوست خود را مشخص کنید. خرید محصولی که با نوع پوست شما مطابقت دارد بسیار مهم است. عدم انجام این کار می تواند به مراقبت از پوست بی اثر منجر شود و حتی ممکن است به تشدید مسائل پوستی کمک کند. پنج نوع پوستی عمده به طور کلی شناخته شده است نرمال، خشک، چرب، مختلط و حساس. هنگام خرید محصولات، برچسب های آنها را بررسی کنید تا از انواع پوستی که برای آنها مناسب است، مطلع شوید. علاوه بر این، هنگام انتخاب محصولات باید به مواردی مانند آکنه، اگزما و التهاب توجه شود.

پوست نرمال گاهی لکه دار است، اما در بیشتر اوقات صاف، لطیف و سفت است. هیچ منطقه ای وجود ندارد که به وضوح روغنی یا خشک و پوسته پوسته باشد. به نظر می رسد منافذ پوستی در این تایپ پوستی کوچک یا متوسط ​​هستند.

پوست خشک احساس سفتی و ناراحتی می کند. برخی مناطق به وضوح قرمز و پوسته پوسته یا دارای ناهمواری هستند.

پوست چرب نرم و براق به نظر می رسد. اگر آن را لمس کنید، احساس رطوبت می کنید. منافذ پوستی معمولاً بزرگتر و شایع ترین تایپ پوستی است.

پوست مختلط دارای چربی در اطراف بینی، چانه و پیشانی است. ناحیه گونه تمایل دارد خشک و پوسته پوسته شود. مناطق دیگر طبیعی است.

پوست حساس در تماس با مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی التهاب و تحریک را نشان می دهد. این نوع پوستی معمولاً احساس سوزش می کند و پوست قرمز می شود. پوست حساس، بسته به شخص، می تواند در برابر تغییرات آب و هوا و حتی به غذاهای مختلف واکنش نشان دهد.

انتخاب محصولات ملایم برای مراقبت از پوست در ۴۰ سالگی
محصولات ملایم را انتخاب کنید. از محصولات دارای مواد شیمیایی خشن و عطری خودداری کنید. پاک کننده ها و تونرهای بدون الکل را انتخاب کنید. برچسب های محصول را برای عباراتی مانند “ملایم” و “بدون بو” بررسی کنید.

اگر مستعد آکنه هستید، به دنبال محصولات مراقبت از پوست باشید که منافذ پوستی را مسدود نکند این محصولات دارای برچسب هایی مانند “غیر کومدون زا” و “بدون روغن” هستند. با افزایش سن پوست حساسیت بیشتری پیدا می کند. با انتخاب محصولات ملایم مراقبت از پوست می توانید تحریک غیرضروری پوست را به حداقل برسانید. از آنجا که پوست به مرور زمان قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، حتما محصولات مراقبت از پوست را نیز به آرامی استفاده کنید. از مالش، کشش و کشش تهاجمی خودداری کنید، که می تواند به پوست آسیب جدی برساند.

  با این موادغذایی خروپف‌تان را درمان کنید

استفاده از محصولات دارای AHA
استفاده از محصولات دارای AHA یا رتینوئید را در نظر بگیرید. آلفا هیدروکسیل اسیدها (AHAs) و رتینوئیدها می توانند با تشویق به گردش سریع سلول، علائم پیری را در پوست شما کاهش دهند. هر دو می توانند به تحریک خفیف پوست کمک کنند، بنابراین مصرف آن را آهسته شروع کنید. یک محصول رتینوئید را هر دو روز به مدت دو هفته استفاده کنید تا زمانی که پوست به آن عادت کند. در نهایت کار خود را تا یک برنامه شبانه انجام دهید.

محصولات رتینوئید را می توان با تجویز از طریق متخصص پوست و همچنین بدون نسخه تهیه کرد. محصولات بدون نسخه حاوی مقادیر کمتری رتینول هستندبه دنبال محصولی باشید که حاوی ۱٪ باشد، که بالاترین مقدار بدون نسخه موجود است. هنگامی که پوست شما به یک برنامه رتینوئید عادت کرد، یک محصول دارای AHA را دو بار در هفته جایگزین کنید، که مزایای ضد پیری را افزایش می دهد.

لایه برداری برای مراقبت از پوست در ۴۰ سالگی
هفته ای یکبار به آرامی لایه برداری کنید. محصولات لایه بردار به از بین بردن لکه های خشک و پوسته پوسته شدن کمک می کند، که به کم شدن ظاهر چین و چروک و منافذ پوست کمک می کند. یک فرمول ملایم برای لایه برداری انتخاب کنید پس از لایه برداری نباید پوست شما قرمز یا دردناک باشد. شما باید بعد از پاکسازی لایه برداری کنید یا از پاک کننده ای استفاده کنید که خاصیت لایه برداری دارد. تونر و مرطوب کننده باید بعد از لایه برداری استفاده شود.

لایه برداری همچنین به پوست کمک می کند تا محصولات را بهتر جذب کند. لایه برداری را به یک بار در هفته محدود کنید. لایه برداری بیش از حد به پوست آسیب می رساند. اگر پوست حساسی دارید ، قبل از شروع روتین لایه برداری با یک متخصص پوست مشورت کنید.

استراحت به مقدار کافی
به مقدار کافی استراحت کنید.پوست شما هر روز با انواع صدمه، سموم و آسیب های محیطی روبرو می شود. در هنگام خواب، پوست آسیب ها را ترمیم می کند. به همین دلیل، میزان خواب شما تأثیر مستقیم و قابل مشاهده ای در ظاهر پوست شما دارد. توصیه می شود بزرگسالان سالم هر شب باید بین هفت تا نه ساعت بخوابند. روزانه حداقل هفت ساعت خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به کند شدن پیری پوست کمک کند. همچنین میزان استرس را کاهش می دهد، که می تواند به پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک کند. کمبود خواب می تواند پوست بالغ را مات و بی روح نشان دهد. همچنین ممکن است سایر بیماری های پوستی مانند آکنه و روزاسه را تشدید کند.

اجتناب از دست زدن به صورت
از دست زدن به صورت و فشار دادن لکه ها خودداری کنید. لمس صورت باعث انتقال باکتری ها و ترشح بیشتر روغن به پوست شود که می تواند باعث چین و چروک و مسدود شدن منافذ شود. هنگامی که باید صورت خود را لمس کنید، مثلاً هنگام شستن آن یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست ، ابتدا دستان خود را کاملاً با صابون و آب گرم بشویید. هرگز لکه های آکنه را فشار ندهید و آنها را نیشگون نگیرید و از کندن پوست خودداری کنید. متأسفانه هر دو این عادت ها به خصوص برای پوست بالغ می توانند باعث ایجاد زخم های دائمی شوند.

  فواید بی نظیر انار برای درمان‌ بیماری‌های خونی

نوشیدن آب کافی
با افزایش سن پوست، تولید چربی کاهش می یابد. این باعث می شود پوست خشک و کدر به نظر برسد. با حفظ رطوبت مورد نیاز هر روز خود با این مسئله مبارزه کنید. مقدار توصیه شده مایعات روزانه برای بزرگسالان سالم تقریباً ۱۳ فنجان (۳ لیتر) برای مردان و ۹ فنجان (۲٫۲ لیتر) برای خانمها است. سعی کنید مقدار زیادی از آب بدن خود را از نوشیدن آب دریافت کنید، اما نوشیدنی های آب میوه ای، نوشیدنی های ورزشی و چای و غذاهایی که حاوی آب هستند (مانند هندوانه) نیز می توانند بدن شما را هیدراته کنند. در روزهایی که بیشتر از حد ورزش یا تعریق می کنید، ۱٫۵ تا ۲٫۵ فنجان (۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی لیتر) مایعات اضافی مصرف کنید.

محافظت از پوست در مقابل آفتاب
از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. ضد آفتاب برای پوست بالغ بسیار مهم است. ثابت شده است که اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید باعث تسریع در پیری پوست می شود و مقدار زیادی از پیری قابل مشاهده مستقیماً در اثر آسیب خورشید ایجاد می شود. هر روز از یک ضد آفتاب با طیف گسترده ای با حداقل SPF 30 روی صورت و گردن خود استفاده کنید. اگر قصد گذران وقت در آفتاب را دارید، ضد آفتاب را روی بدن خود بمالید و هر چند ساعت یک بار آن را دوباره تمدید کنید. برای محافظت بیشتر در مقابل آفتاب از لباس های ضد آفتاب، کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید. سعی کنید برای مدت زمان قابل توجهی از نور مستقیم خورشید دور باشید و به دنبال مناطق سایه دار باشید.

اجتناب از کشیدن سیگار
از کشیدن سیگار خودداری کنید. دود سیگار بدون در نظر گرفتن سن شما حاوی مواد شیمیایی مضر و سمی است که به پوست آسیب می رساند. با این حال، این خسارات با گذشت زمان قابل توجه تر می شوند. سیگار کشیدن باعث خشک شدن پوست و کدر شدن چهره می شود. این ماده به پیری زودرس کمک می کند ، به ویژه در اطراف دهان، و باعث عدم لطافت پوست می شود. اگر سیگاری هستید، در مورد گزینه های ترک سیگار با پزشک خود صحبت کنید. اگر سیگاری نیستید، تمام تلاش خود را بکنید تا از استعمال دود سیگار خودداری کنید.

مراجعه به متخصص پوست
به یک متخصص پوست دارای مجوز مراجعه کنید. اگر نگران پوست خود هستید، یا اگر به دنبال راه حل های دیگر هستید، قرار ملاقات با یک متخصص پوست بگذارید. پوست همه متفاوت است و یک متخصص پوست می تواند پوست شما را ارزیابی کند و پیشنهادات و راه حل های سفارشی را ارائه دهد. اگر محصولات رتینوئید بدون نسخه را امتحان کرده اید و از نتایج آن راضی نیستید، یک متخصص پوست می تواند محصولات مختلفی را توصیه کند یا فرمول های قوی تر رتینول تجویز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان