• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • مارکوس رشفورد، رونالدوی جدید یونایتد

مارکوس رشفورد، رونالدوی جدید یونایتد

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، یونایتد در حال بازگشت به روزهای اوج است و به نظر می‌رسد که برای اولین بار پس از جدایی سر الکس فرگوسن در مسیر درستی قرار گرفته است.

اریک تن‌هاخ در حالی هدایت یونایتد را قبول کرد که به او گفته شد زمان کافی برای بازگرداندن این تیم به اوج خواهد داشت، اما آغاز دوران حضور او روی نیمکت این تیم چندان خوب نبود. او در ابتدای فصل دو شکست برابر برنتفورد و برایتون را تجربه کرد، اما توانست شرایط را تغییر دهد و حالا به یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ برتر تبدیل شده است.

رونالدو مطمئناً یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، اما نتوانست با این مربی هلندی به توافق برسد و جدایی او باعث نگرانی بسیاری شده بود. با این حال، تن‌هاخ توانست رونالدوی جدیدی را در تیمش پیدا کند و بدون این که حتی یک پوند خرج کرده باشد، یکی از بهترین بازیکنان هجومی تاریخ لیگ برتر را پرورش داد.

رشفورد تحت هدایت این مربی تغییراتی باورنکردنی را تجربه کرده و به ستاره اول شیاطین سرخ تبدیل شده است. درخشش او پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معجزه‌آساست و تا به حال موفق شده ۲۲ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر برساند.

در حالی که هنوز مدت زیادی تا پایان فصل باقی مانده، اگر مصدومیت باعث دوری او از میادین نشود بدون شک تمامی رکوردهای شخصی خودش در این فصل را خواهد شکست.

او روزهای خوبی را در جام ملت‌های اروپا پشت سر نگذاشت و شکست در دیدار فینال برابر ایتالیا باعث شد که بسیاری از هواداران یونایتد هم واکنش خوبی به او نداشته باشند، اما این بازیکن توانست این روزها را پشت سر بگذارد و حالا تنها پس از پایان جام جهانی تا به حال ۱۴ گل در ۱۶ بازی زده است.

  ژاپنی‌ها پیروز نبرد حساس در برابر صربستان شدند تا امیدشان به المپیکی شدن افزایش پیدا کند

این مهاجم انگلیسی تنها ۲۵ سال دارد و هنوز فرصت بسیاری برای درخشش پیش روی او است، هرچند شاید بسیاری حس کنند که سن او بیشتر است چون از ۱۶ سالگی در یونایتد حضور داشته و حتی با گلزنی در دیداری اروپایی موفق شد رکورد جوان‌ترین گلزن یونایتد در اروپا را از جرج بست بگیرد.

بسیاری از کارشناسان فوتبال انگلیس این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا او همان بازیکن فصل گذشته است که در بسیاری از دیدارها جایی در ترکیب ثابت یونایتد نداشت و هواداران در هنگام تعویضش به او اعتراض می‌کردند؟

اما نباید این نکته را نادیده گرفت که مسیر قهرمانی تا تراژدی بسیار کوتاه است و برعکس این موضوع هم کاملاً صادق است. رشفورد توانست اعتماد تن‌هاخ را جلب کند و نشان دهد که اگر فرصت کافی و شرایط درست برقرار باشد، قدرتی باورنکردنی در زمین خواهد داشت.

او پس از بازی رفت برابر بارسلونا در لیگ اروپا گفت احساس می‌کند این مساوی برایش مانند شکست بوده و نشان داد که عطشی باورنکردنی برای درخشش و موفقیت در وجودش دارد.

رشفورد سه سال پیش به خاطر کارهای انسان دوستانه و تلاش برای از بین بردن فقر در کودکان در دوران کرونا موفق شد جایزه ویژه‌ای را از ملکه انگلیس دریافت کند. تن‌هاخ درباره او می‌گوید: «هر اتفاقی که برای او رخ می‌دهد به این دلیل است که کاملا لیاقتش را دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان