• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • جنجال در اسپانیا: پرداخت میلیون یورویی بارسا به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران

جنجال در اسپانیا: پرداخت میلیون یورویی بارسا به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، گزارش‌هایی جنجالی در مطبوعات اسپانیا سر و صدای زیادی به پا کرده و بارسلونا را با اتهام‌هایی جدی مواجه کرده است. روزنامه آ اس و رادیو کادنا سِر در گزارش‌هایی اعلام کردند در یک بررسی که توسط اداره مالیات اسپانیا انجام شده مشخص شده است که یکی از نایب‌رئیسان سابق کمیته داوران این کشور مبلغ قابل توجهی دریافتی داشته که منبع آن باشگاه بارسا بوده است.

نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا کیست؟
خوزه ماریا انریکز نگریرا که متولد شهر بارسلون است به مدت ۱۳ سال از سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۲ در لالیگا قضاوت می‌کرد. او بعد از بازنشستگی ریاست کالج داوران کاتالان را به عهده گرفت و سپس به کمیته داوران فدراسیون فوتبال این کشور رفت و تا ماه مه ۲۰۱۸ نایب‌رئیس و دست راست ویتوریانو سانچس آرمینیو، رئیس این کمیته، بود.

بر اساس گزارشی که امروز در رسانه‌ها منتشر شده در بررسی‌های مالیاتی فاش شده که نگریرا در سه فصل ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از کمپانی DASNIL 95 رویهم‌رفته مبلغی معادل ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو دریافتی داشته است. رسانه‌ها مدعی هستند اداره مالیات اسپانیا به این نتیجه رسیده که مبلغ مورد اشاره از طرف باشگاه بارسلونا پرداخت شده و این کمپانی نقش واسط را داشته است.

با انتشار این خبر در اسپانیا جنجالی بزرگ به راه افتاده است. کادنا سر می‌گوید دستگاه قضایی در این باره پرونده‌ای آغاز کرده است تا مشخص شود آیا در این قضیه فساد مالی رخ داده است یا نه. روزنامه آ اس هم می‌گوید مدتی است روی این پرونده کار می‌کند و فعلا تنها به این بسنده می‌کند که سناریوی ارتباط این نایب‌رئیس سابق کمیته داوران و باشگاه بارسلون سناریوی تیره و تاری است.

  تیم ملی بسکتبال ایران با شکست برابر اردن، از صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کاپ آسیا باز ماند

بارسا به پرداخت رشوه محکوم می‌شود یا نگریرا به سوءاستفاده از مقام؟
روزنامه آ اس می‌گوید در وهله اول اینطور به نظر می‌رسد که انریکز نگریرا با استفاده از پست خود به عنوان نایب‌رئیس کمیته داوران باشگاه بارسلونا را تحت فشار گذاشته و آنها را مجبور کرده است که مبالغ قابل توجهی از طریق یک واسطه به حساب او واریز کند. شرکت DASNIL 95 شرکتی است که نگریرا تنها سهامدار آن است. این شرکت در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ صورتحساب‌هایی برای باشگاه بارسا ارسال کرده که موضوع آنها مشاوره فنی اعلام شده است.

موضوع زمانی جنجالی می‌شود که نگریرا و شرکتش در پاسخ به اداره مالیات اسپانیا درباره منبع این مبالغ اعلام کرده:” باشگاه بارسلونا می‌خواست مطمئن شود که تصمیماتی علیه آنها گرفته نخواهد شد و کمیته داوران نسبت به این باشگاه خنثی خواهد بود”.

در واقع نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا با این توضیح سعی دارد باشگاه کاتالان را به نوعی پرداخت رشوه متهم کند.

روزنامه آ اس در گزارش خود به نقل از منابع نزدیک به باشگاه بارسا می‌گوید این باشگاه رابطه مالی خود با این شرکت را تایید می‌کند. بارسا می‌گوید پرداخت‌ها به DASNIL 95 در باشگاه آرشیو شده و بارسا آماده است هر زمان گزارش‌های دقیق خود درباره این تراکنش‌ها را به دادگاه ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان