پیشنهاد کالیفرنیا حق رای زندانیان را بازمی‌گرداند

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، رای دهندگان کالیفرنیا می توانند تصمیم بگیرند که بر اساس اصلاحیه جدید پیشنهادی قانون اساسی، حقوق رای را برای افرادی که در زندان به دلیل محکومیت های جنایتکارانه محکوم شده اند بازگردانند یا خیر.

اگر تصویب شود، حق رای برای افراد زندانی افزایش خواهد یافت. بر اساس کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، کالیفرنیا به مین و ورمونت، و همچنین ناحیه کلمبیا، به عنوان تنها ایالتی می‌پیوندد که در آن مجرمان هرگز حق رأی خود را از دست نمی‌دهند، حتی زمانی که در زندان هستند.

لایحه کالیفرنیا که روز دوشنبه توسط آیزاک برایان عضو مجلس ارائه شد، اصلاحیه ای را در قانون اساسی ایالت پیشنهاد می کند. پیشنهاد برایان شامل هیچ گونه معافیتی بر اساس جرم ارتکابی نمی شود. پس از دهه‌ها محرومیت از حق رای، او گفت زمان آن فرا رسیده است که رای دادن برای همه امکان پذیر شود.

برایان روز چهارشنبه گفت: «من فکر می‌کنم که ما در حال بحث عمیقی در مورد معنای داشتن حق رای به عنوان یک حق برای هر شهروند هستیم.

دو سوم هر مجلس از مجلس ایالتی باید به این لایحه رای مثبت دهند تا به عنوان پیشنهاد در برگه رای ظاهر شود. سپس رای دهندگان باید آن را با اکثریت ساده تصویب کنند تا به اصلاحیه قانون اساسی تبدیل شود.

کنفرانس می‌گوید کالیفرنیا در حال حاضر در میان ۲۱ ایالتی است که مجرمان در زمانی که در زندان هستند، حق رای خود را از دست می‌دهند. این حق به طور خودکار پس از آزادی بازگردانده می شود.

بر اساس قوانین برخی از ایالت ها برای احیای حق رای، باید دوره آزمایشی و آزادی مشروط تکمیل شود تا شخص بتواند مجددا در رای گیری‌ها شرکت کند. در ایالت های دیگر، افرادی که به دلیل جرایم خاص زندانی می شوند، پس از آزادی به طور نامحدود این حقوق خود را از دست می دهند.

  صدها نفر در سراسر بی اریا از زمان طوفان یکشنبه هنوز برق ندارند

قانون اساسی کالیفرنیا در حال حاضر افرادی را که در زندان های ایالتی یا فدرال زندانی هستند از رای دادن محروم می کند و پس از آزادی این حق را به آنها باز می گرداند. قانون قبلاً مجرمان را ملزم می کرد که دوره آزادی مشروط خود را قبل از بازپس گیری حق رأی خود تکمیل کنند. مردم کالیفرنیا این تغییر را برای خلاص شدن از این الزام در اصلاحیه قانون اساسی سال ۲۰۲۰ تصویب کردند.

دیوید کروز، یکی از سازمان‌دهندگان سازمان غیرانتفاعی Initiate Justice که در ماه سپتامبر پس از ۱۳ سال حبس در زندان آزاد شد، گفت که می‌خواست صدایش در زمانی که در زندان بود شنیده شود.

او روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در حمایت از این قانون گفت: «علیرغم آنچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند، افراد در زندان به همان مسائل سیاسی اهمیت می‌دهند که ما در خارج به آن توجه می‌کنیم.

تام لاکی، نایب رئیس جمهوریخواه کمیته، عضو مجلس، با این لایحه مخالفت کرد و روز چهارشنبه گفت که این “خیانت” به قربانیان جنایت است.

اما برایان، رئیس کمیته انتخابات مجلس می‌گوید: “صدای قربانیان در سیستم حقوقی کیفری مهم است، اما آنچه ما در حال حاضر درباره آن صحبت می کنیم، دموکراسی به عنوان یک کل است.”

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان