• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • ردپای عراق در کاهش قیمت دلار در تهران

ردپای عراق در کاهش قیمت دلار در تهران

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی هرات یک کانال پایین‌ آمد و بر روی پله نهم کانال مذکور معامله شد. عقب نشینی شبانه قیمت دلار در هرات در حالی اتفاق افتاد که در معاملات نقدی دیروز رنج شده بود.

رفت و برگشت دلار در هرات
قیمت دلار امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن در شروع معاملات بازار ارز هرات نسبت به قیمت نقدی عصر دیروز با گپ منفی باز شد اما در ادامه معاملات در ساعت ۱۲ ظهر امروز در مقایسه با روز قبل ثابت بود.

در سلیمانیه هم نرخ دلار نوسان محدودی را ثبت کرد و در مقایسه با روز عصر سه شنبه ثابت ماند. نرخ حواله درهم نیز نوسان صعودی اندکی را ثبت کرد.

قیمت دلار در تهران هم در مقایسه با روز قبل تقریبا ۱۷۰ تومان کاهش یافت. روز گذشته هم قیمت دلار تقریبا ۳۰۰ تومان افت کرده بود.

گفته می‌شد که دیروز دولت عراق مقرر کرده نرخ ارز این کشور در برابر دلار آمریکا تقویت شود. بانک مرکزی عراق در روز‌های اخیر پیشنهاد افزایش حدود ۱۰ درصدی ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز از حدود ۱۴۷۰ دینار به ۱۳۰۰ دینار در هر دلار را برای مواجهه با مارپیچ اخیر کاهش مداوم داده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر رسانه‌ای محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور، شورای وزیران عراق تصمیم هیات مدیره بانک مرکزی مبنی بر تعدیل نرخ برابری دینار در برابر دلار معادل ۱۳۰۰ دینار در برابر یک دلار را تصویب کرد.

از نگاه فعالان بازار این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز کاهش ارزش دلار در بازار داخلی شود.

  قیمت دلار و یورو در بازار امروز تهران - چهارشنبه ۲۴ شهریور

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان