• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • وجود اپلیکیشن فیس‌بوک باعث می‌شود باتری گوشی شما سریع‌تر خالی شود!

وجود اپلیکیشن فیس‌بوک باعث می‌شود باتری گوشی شما سریع‌تر خالی شود!

پیام جوان: هیوارد در اتهامات خود علیه این شرکت گفت که متا امکان اجرای تست‌های منفی را دارد (و ظاهراً این کار را انجام هم می‌دهد) که منجر به وارد آمدن فشار به باتری گوشی کاربران بدون اطلاع آنها می‌شود.

جورج هیوارد، دانشمند سابق داده متا، این غول رسانه‌های اجتماعی را متهم کرده است که اقدامی به نام «تست منفی» را به اجرا در آورده است و ادعا می‌کند که این اقدام می‌تواند باتری گوشی کاربر را در جهت اهداف مورد نظر این شرکت بدون اطلاع کاربر تخلیه کند. این خبر در قالب یک شکایت توسط هیوارد علیه این شرکت منتشر شد، اگرچه از آن زمان به دلیل وجود بند داوری در قرارداد کاری وی، این دعوی پس گرفته شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بنا بر اعلام SmartBear (شرکتی که ابزارهایی را برای توسعه‌دهندگان نرم افزار ایجاد می‌کند) تست منفی نوعی آزمایش است که هدف آن کسب اطمینان از این است که یک محصول می‌تواند در مواقعی که اوضاع آنطور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود، این وضعیت را مدیریت کند؛ برای مثال، زمانی که کاربر کاری با یک اپ انجام می‌دهد که برخلاف توانائی آن اپ بوده است. این شرکت توضیح می‌دهد که ایده این روش این است که بفهمیم «نقاط ضعیف» یک محصول کجاست تا بتوان آنها را برطرف کرد.

هیوارد در اتهامات خود علیه این شرکت گفت که متا امکان اجرای تست‌های منفی را دارد (و ظاهراً این کار را انجام هم می‌دهد) که منجر به وارد آمدن فشار به باتری گوشی کاربران بدون اطلاع آنها می‌شود. طبق پروفایل لینکدین هیوارد، وی در اکتبر ۲۰۱۹ کار خود را به عنوان دانشمند داده برای Meta آغاز کرد و در فوریه ۲۰۲۱ به عنوان یک دانشمند ارشد داده ارتقا یافت. به نظر می‌رسد او تا نوامبر ۲۰۲۲ در این شرکت باقی مانده است.

  گوشی‌های آیفون در آینده چه تغییرات ظاهری ای خواهند داشت؟

آیا اپ مسنجر فیس‌بوک باعث می‌شود باتری گوشی شما سریع‌تر خالی شود؟
نیویورک‌پست گزارش داده است که این دانشمند داده می‌گوید: «من به مدیر گفتم “این می‌تواند به کاربر خسارت بزند” و او گفت با آسیب رساندن به چند نفر می‌توانیم به توده‌های بزرگتری از کاربران کمک کنیم.» ظاهرا هیوارد در نوامبر ۲۰۲۲ پس از امتناع از شرکت در روش‌های تست منفی اخراج شد، که به زودی منجر به شکایت وی از این شرکت شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان